سلامت نیوز: رییس مركز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از طراحی سامانه ثبت بیماران دیابتی در كشور خبر داد و گفت: این سامانه به زودی در سراسر كشور راه‌اندازی می‌شود.

دكتر كوروش اعتماد در گفت‌وگو با ایسنا، با تاكید بر لزوم كنترل عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر به منظور پیشگیری از بروز این بیماری‌ها گفت: به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر توجه مردم به استفاده از مواد غذایی سالم، عدم استعمال دخانیات، تحرك كافی و در مجموع شیوه زندگی سالم لازم است.

وی با اشاره به بیماری دیابت به عنوان یكی از بیماری‌های مهم غیرواگیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای غربالگری این بیماری در كشور، گفت: تا سال گذشته برنامه غربالگری دیابت در شش كلانشهر كشور اجرایی شد. امسال نیز این برنامه به شكل تغییر یافته در استان‌های داوطلب گسترش یافت.

دكتر اعتماد در این باره ادامه داد: به این ترتیب با اعلام آمادگی استان‌های داوطلب و هماهنگی معاونت درمان وزارتخانه، برنامه غربالگری دیابت به چند استان دیگر از جمله استان‌های كرمانشاه، اهواز، كرمان و یزد گسترش یافت.

وی از طراحی سامانه ثبت بیماران دیابتی در كشور خبر داد و گفت: این سامانه اكنون در استان‌های تهران و مشهد نصب شده و مراحل نهایی اجرای آزمایشی را طی می‌كند. سامانه ثبت بیماران دیابتی به زودی در سراسر كشور اجرایی خواهد شد.

دكتر اعتماد ادامه داد: به این ترتیب بیماران دیابتی دارای شناسنامه و پرونده الكترونیك پزشكی خواهند شد. با ثبت دقیق بیماران دیابتی در كشور، اطلاعات پزشكی این بیماران برای پزشكان سراسر كشور در دسترس خواهد بود.

گفتنی است، پیش از این برنامه غربالگری دیابت در 6 کلانشهر تهران، کرج، تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد به اجرا گذاشته شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha