سلامت نیوز: رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: با پیگیری‌های وزارت بهداشت بخش عمده‌ای از زمین‌های كشاورزی كه با فاضلاب آبیاری می‌شدند، از این وضعیت خارج شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كاظم ندافی با بیان این كه برخی از شهرهای بزرگ برای آبیاری زمین‌های كشاورزی و از جمله محصولات سالادی و سبزیجات از فاضلاب استفاده می‌كنند، گفت: در این زمینه وزارت بهداشت با سازمان‌های مسوول از جمله وزارت كشور، سازمان حفاظت از محیط زیست، شهرداری‌ها، استانداری‌ها و شركت‌های آب و فاضلاب مكاتبات لازم را انجام داده است.

وی ادامه داد: به دنبال پیگیری‌های وزارت بهداشت موفق شدیم با معرفی صاحبان این مزارع به دادگاه‌ها بخش عمده‌ای از این زمین‌های كشاورزی را از این وضعیت خارج كنیم. اما آبیاری فاضلاب در برخی از زمین‌ها همچنان ادامه دارد و پیگیری‌های ما به نتیجه نرسیده است.

ندافی افزود: در روزهای اخیر بازدیدهای طولانی و مكرری از مزارعی كه با فاضلاب آبیاری می‌شوند، داشته‌ایم. موقعیت و وضعیت این زمین‌ها برای ما مشخص است.

وی كه در یك برنامه رادیویی صحبت می‌كرد، تاكید كرد: سبزی‌ها و گیاهان نمی‌توانند میكروب‌ها را به داخل جذب كنند و داخل آنها آلودگی از نظر میكروب‌ها وجود نخواهد داشت اما به مردم توصیه می‌شود كه برای مصرف این سبزیجات به صورت خام، 4 مرحله شست‌وشو و ضدعفونی این مواد را حتما مدنظر داشته باشند. در این صورت هیچ نگرانی از مصرف سبزیجات وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha