سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
سلامت نیوز: سفید کردن دندان‌‌ها، امروز جزء خدماتی است که با 1 جلسه 45دقیقه‌ای انجام می‌‌شود و هزینه این جلسه هم نسبت به نوع دندان متغیر است و بین 100 تا 300 هزار تومان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، داشتن دندان‌های سفید و براق که مثل مروارید بدرخشند، مستلزم شرایط خاصی است؛ چرا که برخی بیماری‌ها‌، استفاده غیر اصولی از مسواک، استفاده از سیگار و برخی داروها و همچنین جنس دندان از جمله عواملی است که می‌تواند این سفیدی را در چشم بر هم زدنی از بین ببرد.با این حال سفید کردن دندان‌های امروز جزء خدماتی است که با یک جلسه 45دقیقه‌ای انجام‌ شود.

هزینه این جلسه هم نسبت به نوع دندان متغیر است و بین 100 تا 300 هزار تومان است.

2 تا سه نوع مواد داریم که نسبت به رنگ دندان انتخاب می‌شود. این را رها منشی یکی از مراکز دندان‌پزشکی می‌گوید و ادامه می‌دهد: گاهی اوقات سفید کردن دندان بیمار در یک جلسه انجام می‌شود و گاهی تا سه جلسه طول می‌کشد. در برخی موارد هم از دندان‌ها قالب‌گیری می‌شود تا فرد در منزل قالب را با مواد به مدت 15 دقیقه روی دندان بگذارد.این کار برای مینای دندان ضرری ندارد اما به لثه‌ها آسیب وارد می‌شود و تا مدتی فرد باید موقع مصرف غذاهای سرد و داغ مراعات کند.

وی درباره هزینه سفید کردن دندان هم ادامه می‌دهد: یک جلسه 100 و سه جلسه همراه با قالب‌گیری 300هزار تومان است.

تورانی منشی یکی دیگر از مراکز دندان‌پزشکی درباره سفید کردن دندان‌ها نظر جالبی دارد و می‌گوید: در واقع با این کار دندان‌ها سفید نمی‌شوند بلکه به رنگ واقعی خودشان برمی‌گردند و قبل از آن هم باید جرم‌گیری انجام شود و حدود 150هزار تومان هزینه دارد.

نکته جالب این است که هر کدام از مراکز دندان‌پزشکی درباره مدت زمان ماندگاری سفیدی دندان نظر متفاوتی دارند. برخی معتقدند که تا 2 سال دوام دارد و برخی روی 2 تا شش ماه ماندگاری تاکید دارند.

با این که هزینه سفید کردن دندان نهایتا 300هزار تومان است اما بیشتر مراکز کل هزینه را دریافت می‌کنند. درحالی که به قول منشی یکی از این مراکز می‌توان با هزینه کمتر هم می‌توان این کار را انجام داد و تعیین هزینه به نوع دندان بستگی دارد.

درد ندارد فقط سوزش دارد! این را آریا منشی یکی از مراکز دندان‌پزشکی می‌گوید و تاکید می‌کند: البته این سوزش قابل تحمل است. دوام آن هم بستگی به مراعات فرد دارد و هزینه آن هم 250 تا 300هزار تومان است و مواد صد درصد خارجی است!

این که بسیاری از افراد تنها با آرزوی داشتن دندانی سفید مثل هنرپیشه‌ها و مدل‌ها راهی مراکز دندان‌پزشکی می‌شوند و اینکه آیا سفید کردن زیبایی در نهایت ضرری به دندان می‌رساند یا نه موضوع این گزارش نیست بلکه سوال این جا است که چرا در برخی از مراکز دندان‌پزشکی به سفید کردن دندان‌ها به عنوان یکی از خدمات زیبایی نگاه می‌شود و برای هر فردی که خواهان آن باشد اجرا می‌شود و هیچ مرجعی نیز بر این کار نظارت نمی‌کند؟ درحالی که گاهی سفید کردن دندان می‌تواند آسیب جدی به لثه‌ها را درپی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha