سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 34311
سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی راینولوژی ایران گفت: سالانه در تهران حدود 40 تا 50 هزار عمل جراحی بینی انجام می شود و در کل کشور این رقم به 100 هزار می رسد که در مقایسه با آمریکا که سالانه حدود یک میلیون جراحی بینی انجام می شود رقم بالایی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ علی‌اصغر شیرازی صبح امروز در نشست خبری در حاشیه همایش بین‌المللی راینولوژی ایران گفت: متأسفانه در بعضی رسانه‌ها همواره سعی می‌شود تا فقط عوارض منفی جراحی‌های پلاستیک را مطرح کنند و مردم را بترسانند.

وی افزود: آنچه که باید به آن دقت کنیم این است که چرا نیاز به این جراحی‌ها افزایش یافته است و دوم اینکه روش‌های کمتر تهاجمی و طبی را بشناسیم. چرا که همواره قبل از اینکه جراحی‌های بزرگی را برای زیبایی صورت انجام بدهیم باید دید روش‌های دیگری هم مانند لیزر‌درمانی و استفاده از داروهای طبی می‌تواند جایگزین شود یا نه.

شیرازی افزود: شعار ما امسال در سومین کنگره بین‌المللی راینولوژی صدمه کمتر به بیمار، گرفتن وقت کمتر و هزینه کمتر از بیمار است. چرا که هر چقدر هم بیمار را بترسانیم باز هم فرد کاری را که بخواهد انجام می‌دهد.

شیرازی اضافه کرد: بهانه سمینارهای آموزشی را برای بروز کردن اصطلاحات جراحان و متخصصان جراحی پلاستیک و گوش و حلق و بینی برگزار می‌کنیم تا از یاددادن و کم کردن خطاها فروگذار نکرده باشیم. چرا که معتقدیم هر جراحی در هر رشته‌ای یکسری عوارض دارد.

وی با انتقاد از برخی از رسانه‌ها گفت: برخی‌ رسانه‌ها با نگاه منفی به جراحی‌های پلاستیک صورت عوارض را از زبان مریض به صورت ناپخته بیان می‌کنند که این درست نیست بلکه در کنار آن باید علل و چرایی هم در نظر گرفته شود.

وی گفت: به جرئت می‌توان گفت کارهایی که انجام می‌شود به ندرت عوارض دارد به شرط آنکه توسط متخصص انجام شود.

شیرازی در مورد دلایل آمار بالای جراحی‌های زیبایی صورت در کشور گفت: در کشور آمریکا با جمعیت حدود 300 میلیون نفر در سال 2008 یک میلیون جراحی بینی انجام شده در حالی که در تهران این عدد بین 40 تا 50 هزار عمل در یک سال است و در کل کشور آمار 100 هزار عمل جراحی محاسبه شده است.

وی ادامه داد: به جز مسائل اجتماعی برای خانم ها که عمل بینی یکی از روشهای نشان دادن زیبایی است. یکی دیگر از دلایل، اقتصادی است طبقه‌ای که پول دارند سعی می‌کنند پول خود را برای سلامت و زیبایی بیشتر خرج کنند و از بعد روانشناسی هم خیلی از جوان‌های ما اعتماد به نفس را فرافکنی می‌کنند بدون اینکه اصول اعتماد به نفس را بدانند به سمت زیبایی کشیده می‌شوند.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی راینولوژی تصریح کرد: واقعاً در ایران جراحان خوبی داریم و جا داشت که با همت متولیان سلامت از این ظرفیت سیستم برای گسترش توریسم‌درمانی در کشور استفاده شود زیرا از این راه درآمد زیادی نصیب کشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha