سلامت نیوز: یک عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و متخصص ترمیم ریشه دندان، از عدم دسترسی کافی به تجهیزات و مواد مصرفی جدید و باکیفیت دندانپزشکی انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مامک عادل در خصوص مشکلات دندانپزشکان بویژه در این استان گفت: عدم دسترسی و امکان تهیه تجهیزات و مواد جدید و بروز در کشور یکی از مهمترین مشکلات دندانپزشکان است به طوری كه امکان تهیه تجهیزاتی که در متون تخصصی روز آمده است در بسیاری از موارد وجود ندارد.

وی افزود: متأسفانه از طرف دیگر، تجهیزات و مواد مصرفی تقلبی و نامرغوب در بازار به فور یافت می‌شود و در بسیاری از موارد تشخیص تقلبی بودن آنها نیز بسیار مشکل است و حتی برخی از آنها دارای هولوگرام‌های جعلی نیز هستند که این موضوع دندانپزشکان و بیماران را با مشکلات بهداشتی جدی مواجه کرده است.

عضو هیأت مدیره نظام پزشکی قزوین، فقر آگاهی و فرهنگ پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان را از دیگر مشکلات مهم این حوزه دانسته و اظهار کرد: متأسفانه به علت ناآگاهی بسیاری از مردم، شاهد بیماریهای دهانی و از دست رفتن دندانهایی هستیم که براحتی با اقدامات پیشگیرانه و مراجعه به موقع بیماران قابل پیشگیری است.

وی تصریح کرد: در این خصوص و بویژه در بیماری‌های دندانی که در اثر ضربه و یا تصورات غلط عموم بوجود می‌آید باید اطلاع رسانی مناسبی از طریق رسانه‌های عمومی صورت گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با اشاره به عدم پوشش بیمه‌ای بسیاری از خدمات دندانپزشکی در کشور عنوان کرد که بر اثر کمبود و خلأ حمایتی، بسیاری از مردم در پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی دچار مشکل می‌شوند و یا به دندانپزشکان مراجعه نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha