سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۴
کد خبر: 34321
سلامت نیوز : اگر چه بیشتر مردم تصور می‌کنند آلرژی‌های فصلی مربوط به فصل خاصی است اما در عین حال پژوهش‌ها نشان می‌دهد که التهاب مخاط بینی مخصوص فصل خاصی نیست و به خصوص در افراد مبتلا به آسم باید جدی گرفته شود.
در این مطلب، پنج ماده‌ی غذایی را برای مقابله با آلرژی‌های فصلی معرفی می‌کنیم. اگر شما نیز از این آلرژی‌ها رنج می‌برید با ما همراه باشید.

گوشت مرغ را جایگزین گوشت گاو کنید
یکی از آلرژی‌های فصلی تب یونجه است. تب یونجه شبیه تنگی نفس (آسم) است به جز این که در تب یونجه واکنش آلرژیک در پوشش مخاط داخل بینی و پلک‌ها رخ می‌دهد نه در سینه.
نام دیگر این حالت رینیت آلرژیک می‌باشد که منجر به آبریزش بینی، عطسه، خارش و آبریزش چشم می‌شود.
پژوهشی که دو سال به طول انجامیده است نشان می‌دهد تأثیر تب یونجه در نزد افرادی که رژیم غذایی سرشار از اسید الایدیک دارند نسبت به افرادی که کمتر گوشت قرمز مصرف می‌کنند سه برابر بیشتر است. اسید الایدیک یک چربی ترانس است که در گوشت قرمز و لبنیات وجود دارد.
 

صبح‌ها یک عدد پرتقال میل کنید
پرتقال سرشار از ویتامین C است و یک آنتی هیستامین طبیعی محسوب می‌شود.
پژوهش‌های متعدد نشان داده است افرادی که میزان ویتامین C بدن‌شان کم است بیشتر به حساسیت دچار می‌شوند.
برای مقابله با آلرژی‌ها هر روز که بیدار می‌شوید یک عدد پرتقال نوش جان کنید.
 
 
حواس‌تان به بنزوات سدیم باشد
محققان معتقدند که این ماده‌ی محافظ و نگه‌دارنده‌ی مواد غذایی باعث عطسه و احساس سوزش خفیف یا گزگز در افرادی که آلرژی ندارند می‌شود.
محققان ژاپنی دریافتند که کاتچین های موجود در چای سبز گیرنده‌های سلولی که باعث عکس‌العمل‌های آلرژی زا می‌شود را مسدود می‌کند و به این ترتیب جلوی حساسیت‌های فصلی را می‌گیرد
این مواد نگه‌دارنده در آب میوه‌ها، مخلفات تارت ها، خیار شورها، زیتون و سس سرکه سالاد (نوعی سس سالاد که با سرکه و روغن زیتون تهیه می‌شود) وجود دارد. اگر از آلرژی رنج می‌برید از خوردن این مواد غذایی آماده دارای مواد نگه‌دارنده دوری کنید.
 

از فست‌فودها خداحافظی کنید
همبرگر، هات‌داگ، سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا، چیپس و ... سرشار از قند و چربی‌اند.
محققان ایتالیایی رژیم غذایی کودکان آمریکایی را با کودکان بورکینافاسو مقایسه کردند.
محققان مشاهده کردند میزان فلور باکتریایی که از بدن در مقابل اگزما و آلرژی‌ها محافظت می‌کند در کودکان آمریکایی که قند و چربی‌های بیشتری مصرف می‌کنند کمتر از کودکان آفریقایی است که غلات، سبزیجات و حبوبات بیشتری مصرف می‌کنند.
 
 
چای سبز بنوشید
محققان ژاپنی دریافتند که کاتچین های موجود در چای سبز گیرنده‌های سلولی که باعث عکس‌العمل‌های آلرژی زا می‌شود را مسدود می‌کند و به این ترتیب جلوی حساسیت‌های فصلی را می‌گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha