سلامت نیوز: مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: افسردگی شایع‌ترین اختلال روانی دوران سالمندی است وسالمندان با مشاهده اولین علائم افسردگی از جمله گوشه‌گیری، ازدست‌دادن اشتها و ناامیدی حتماً به روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنند.

عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه افسردگی و گوشه گیری شایع‌ترین اختلال روانی در دروران سالمندی است اظهار داشت: سالمندان نیاز به مراقبت‌های مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به نیاز به تکریم اشاره کرد.

وی افزود: اختلال خواب، احساس نا امیدی و بی پشتوانگی، عدم توانایی رهاکردن افکار منفی رهایی، از دست‌دادن اشتها و تصور اینکه زندگی ارزش زندگی کردن را ندارد از علائم افسردگی است که سالمندان باید به محض درک این علائم در خود به روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنند.

ناصحی تصریح کرد: اطرافیان سالمند وظیفه مهمی را در قبال سالمندان دارند و باید تا می‌توانند او را رها نکرده و تا حد امکان به او رسیدگی کنند.

وی با اشاره به ساعات فراغت دوران سالمندی خاطرنشان کرد: سالمندان معمولاً از این دوران به خوبی استفاده نمی‌کنند که بهتر است ساعاتی از وقت روزانه خود را به ورزش با همسالان، ساعاتی دیگر را صرف آموزش و شرکت در کلاس‌های آموزشی و ساعاتی دیگر از این فرصت را صرف انتقال تجربیات خود کنند.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت یادآور شد: تغذیه و ورزش در دوران سالمندی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha