سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: تبلیغات رنگارنگ تلویزیون، آثار و عواقب ناگواری بر دیدگاه کودکان و نوجوانان گذاشته است.

مهدی علیزاده کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کودکان امروز، والدین فردا هستند و توجه ویژه‌ به سلامت جسم و روح آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: برخورداری از تغذیه سالم یکی از شروط اصلی در بهره‌مندی از سلامت جسم است. البته تبلیغات تلویزیون بر عادات غذایی کودکان بسیار تأثیرگذار است.
 
این کارشناس تغذیه اضافه کرد: امروز تبلیغات رنگارنگ در تلویزیون بیش از هر زمان دیگر آثار و عواقب ناگواری بر دیدگاه خانواده‌ها بویژه کودکان و نوجوانان گذاشته است.

علیزاده افزود: با اندکی تأمل می‌‌توان دریافت که در طول یک برنامه یک ساعته بخصوص در زمان پخش برنامه‌های کودک حدود 15 دقیقه پیام بازرگانی پخش می‌شود که بخشی از این زمان به تبلیغ مواد بی‌ارزشی مانند چیپس و انواع پفک اختصاص پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت که مصرف تنقلات بی‌ارزش در سلامت کودکان و نوجوانان تأثیرگذار است و مصرف این گونه تنقلات موجب بروز چاقی، بیماری‌های متابولیک از جمله دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی، عروقی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha