چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 34340
سلامت نیوز: متخصصان علوم پزشكی دانشگاه گلاسگو در یك بررسی جدید دریافته‌اند كه مردان به لحاظ بیولوژیك بیش از زنان مستعد ابتلا به دیابت نوع دوم هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این بررسی‌ها نشان می‌دهد مردان با اضافه وزنی به مراتب كمتر از زنان در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

این متخصصان معتقد هستند كه شكل توزیع چربی در بدن یك فرد چاق در این زمینه نقش موثری ایفا می‌كند چرا كه در مردان بخش عمده چربی بدن در كبد و دور شكم ذخیره می‌شود و این ویژگی، مهمترین فاكتور در افزایش خطر بروز دیابت است اما در عوض در زنان مقدار زیادی از چربی در ران‌ها و لگن ذخیره می‌شود. این تفاوت نشان می‌دهد كه زنان باید چاق‌تر از مردان باشند تا به دیابت مبتلا شوند.

به گزارش شبكه خبری بی بی سی، دیابت نوع دوم در اثر افزایش بیش از حد قند خون بروز می‌كند و زمانی رخ می‌دهد كه بدن توان تنظیم صحیح میزان قند خون را در چندین عضو مختلف از دست می‌دهد. دیابت با افزایش تجمع چربی در برخی از این اعضا مثل كبد و ماهیچه‌ها مرتبط است.

پروفسور نوید ستار در انستیتو قلب و عروق و علوم پزشكی انگلیس خاطرنشان كرد: این تفاوت بیولوژیك در واقع مردان را بیش از زنان مستعد ابتلا به دیابت می‌كند.

شرح این مطالعات در مجله «دیابتولوژی» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha