سلامت نیوز: عارضه اوتیسم در پسرها 3 تا 4 برابر بیشتر از دختران است و تاخیر در شروع تکلم مهمترین علامت ابتلا به اوتیسم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیدمحمدرضا صدرعاملی فوق تخصص روانپزشکی اطفال با اعلام این مطلب گفت:اوتیسم یک اختلال مغزی است که در دوران کودکی قبل از 3 سالگی و در دوره رشد شروع شده و تا بزرگسالی ادامه پیدا می کند.

وی حرکات کلیشه ای و تکراری مانند تکان دادن دست، ترسهای افراطی و پرخاشگری را از علائم این بیماری ذکر کرد و افزود: ممکن است این گونه کودکان احساس درد نداشته باشند.

صدرعاملی خاطر نشان کرد: 75 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم دارای ضریب هوشی پایینی هستند و 10 درصد از آنها در زمینه هایی مانند ریاضی هوش بالایی دارند.

وی با بیان اینکه بعضی از کودکان مبتلا به این بیماری معمولا از ابتدای تولد به اسم خود پاسخ نمی‌دهند، اضافه کرد: از مهمترین علائم کودکان اوتیسمی ‌این است که در سنی که باید شروع به صحبت کنند تاخیر شروع تکلم دارند. همچنین این گونه کودکان حرکات عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهند. بازی های تنهایی را بیشتر دوست دارند و حتی به بعضی از اشیاء چسبندگی خاصی پیدا می‌کنند.

این فوق تخصص روانپزشکی اطفال، ژنتیکی بودن را در بروز این بیماری دخیل دانست و خاطرنشان کرد: این بیماری از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌شود و اگر والدین کودکی به ‌اوتیسم مبتلا هستند برای داشتن فرزند قبل از باردار شدن مادر باید با مشاور ژنتیک در ارتباط باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha