سلامت نیوز: مدیركل اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطر نشان كرد آموزش مهارت های فرزندپروری و مهارت های زندگی به والدین و سرپرستان كودك در پیشگیری از ابتلا به اختلالات روان در دوران كودكی نقش بسزایی دارد.

عباسعلی ناصحی روز سه شنبه در حاشیه مراسم گزارش عملكرد سازمان های مرتبط با كودك در وزارت بهداشت به ایرنا گفت: هدف از اجرای آموزش مهارت های فرزندپروری به والدین كه در روز جهانی كودك -16 مهرماه جاری- نیز به آن تاكید شده است، توانمند كردن والدین برای تربیت صحیح فرزندان، مدیریت رفتار والدین و ارتقای سلامت كودكان است.

وی اظهار داشت: كودكانی كه به شیوه تربیتی سازنده پرورش می یابند احتمال رشد مهارت ها و ایجاد احساس خوب به خود در آنها بیشتر است و همچنین احتمال بروز مشكلات رفتاری در آنان كمتر دیده می شود.

مدیركل اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تاكید كرد یادگیری مهارت های فرزندپروری نقش مهمی در تحكیم بنیان خانواده و تامین امنیت اجتماعی ایفا می كند.

ناصحی در ادامه به بیان عملكرد اداره سلامت روان وزارت بهداشت درباره فعالیت های سلامت روان كودكان پرداخت و گفت: در سال گذشته یك هزار و 655 كارگاه مهارت های فرزند پروری در سراسر كشور برای والدین، 924 كارگاه برای بزرگسالان و 396 كارگاه برای مربیان برگزار شد كه طی آن 41 هزار و 702 بالغ، 42 هزار و 150 بزرگسال و پنج هزار و 56 مربی آموزش دیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha