سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف بیش از حد نمک برای سالمندان بسیار مضر است و موجب پیشرفت بیماریهای قلب و عروقی آنها میشوند.

سید ضیاء مظهری در گفت وگو با فارس اظهار داشت: حس حرارت بدن، حرکات دودی روده‌ها، ترشح غدد درون ریز و تنفس نیازمند یک انرژی پایه‌ای است که اگر در اختیار بدن قرار نگیرد برای تامین این انرژی بافت‌های بدن شروع به سوزاندن می‌کند.

وی گفت: اگر سالمندان فعالیت‌های بدنی مناسبی نداشته باشند. روز به روز چاق‌تر می‌شوند به دلیل اینکه با افزایش سن بدن به انرژی کمتری نیاز دارد و سالمندان به انرژی کمتری برای فعالیت‌های روزمره خود نیاز دارند.

متخصص تغذیه اضافه کرد: سالمندانی که چاق هستند باید سعی کنند که غذای خود را در وعده‌های بیشتر و با حجم کمتری مصرف کنند اگر بیش از نیاز بدنشان انرژی مصرف کنند روز به روز چاق‌تر می‌شوند که این چاقی برایشان خطر آفرین است.

مظهری گفت: ممکن است سالمندان طمع غذا را متوجه نشوند و اشتهای به مصرف غذا را نداشته باشند که برای افزایش اشتها و بهبود طمع غذا نمک بیشتری مصرف می‌کنند اما استفاده زیاد از نمک می‌تواند برای آنها مشکلاتی را ایجاد کند و سالمندانی که فشار خون ندارند را نیز مبتلا به فشار خون بالا کنند.

وی بیان داشت: توجه به سالمندان امری مهم است و این گروه از افراد احتیاج به مراقبت خاص و رژیم‌های غذایی دارند تا بتوانند بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی، و فشار خون و دیابتی که مبتلا هستند در کنترل خود داشته باشند.

مظهری اظهار داشت: در رژیم غذایی سالمندان باید حساس تر باشیم و نیازهای بدن سالمندان به پروتئین را تامین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha