چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 34366
سلامت نیوز: مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران کفت: سرانه مصرف لبنیات در بین ایرانیان 73 کیلوگرم است که این سرانه در کشور دنیا بین 300 تا 350 کیلوگرم است و ایرانیان یک سوم نیازشان لبنیات مصرف می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسین چمنی امروز در همایش شیر و فرآورده‌های آن که در اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش برگزار شد اظهار داشت: مصرف شیر موجب ارتقا بهره هوشی افراد می‌شود البته ایرانیان شیر گریز هستند.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است که اگر مدت ماندگاری میکرو ارگانیسم‌های موجود در شیر را افزایش دهیم امید به زندگی انسان‌ها به 150 سال می‌رسد.

چمنی افزود: ماست از جمله غذاهایی است که از شرق به کشورهای غربی وارد شده است البته سرانه مصرف لبنیات در بین ایرانیان 73 کیلوگرم است ولی در سایر کشورها این سرانه به 300 تا 350 کیلوگرم می‌رسد.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر پگاه اضافه کرد: ایرانیان یک سوم نیازشان لبنیات مصرف می‌کنند که بسیار کم است.

به گفته وی مصرف کم لبنیات موجب بروز مشکلات استخوانی از جمله پوکی استخوان می‌شود که هزینه درمان این بیماری‌ها بین 4 تا 15 میلیون تومان است و هم اکنون دو میلیون زن ایرانی در معرض شکستگی استخوان قرار دارند و از هر 4 زن ایرانی یک نفر در معرض شکستگی استخوان قرار دارد البته این آمار در بین مردان بین 8 مرد ایرانی یک نفر به شکستگی استخوان مبتلا می‌شود.

چمنی بیان داشت: جنس استخوان زنان تراکم کمتری نسبت به استخوان مردان دارد به همین دلیل پوکی استخوان و مشکلات استخوانی در میان زنان بیشتر است.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر پگاه ادامه داد: کارکرد غیر ساختمانی کلیسم در بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. مغز مصرف کننده دائمی کلسیم است که برای انتقال پیام‌های عصبی به اعضای مختلف بدن نیازمند کلیسیم است.

به گفته وی بیشترین ریز مغذی مورد نیاز انسان کلسیم است و افراد روزانه به هزار و 200 میلی‌گرم از کلسیم نیاز دارند.

چمنی اظهار داشت: اعمال ارادی مانند راه رفتن و همچنین اعمال غیرارادی مانند ضربان قلب و تنفس نیاز به کلسیم دارند. افراد باید تا پایان عمر شیر مصرف کنند که ترکیبات مغذی در شیر از دلایل مصرف این ماده مغذی برای همه این افراد است که املاح موجود در شیر بسیار در بدن این افراد تأثیرگذار است.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران گفت: سمبل سلامتی در دنیا میوه سیب است اما باید دید که چرا دنیا سیب را به عنوان سمبل قرار داده است به دلیل اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی میوه و سبزی زیاد مصرف نمی‌کنند به همین دلیل سمبل سلامتی خود را سیب نامیده‌اند.

وی گفت: ایرانیان میوه و سبزی را به مقدار زیادی خریداری می‌کنند و برایشان اهمیت دارد که میوه را به مقدار زیاد خریداری کنند چرا که برای آنها خریدن دو تا چند عدد میوه ناخوشایند است ولی در کشورهای اروپایی و آمریکایی میوه را دانه‌ای خریداری می‌کنند ولی در ایران باید سمبل سلامتی را شیر بنامند به دلیل اینکه شیر سرشار از املاح مغذی است و به مقدار کمی مصرف می‌شود اگر سمبل سلامتی شیر قرار داده شود نشان دهنده این است که باید توجه خاصی به مصرف شیر داشته باشند.

چمنی بیان کرد: مصرف قند، شکر، روغن، غلاتی مانند برنج و ماکارونی در حد بالا مصرف می‌شود و مصرف گوشت در حد متعادل و مصرف لبنیات، تخم مرغ و میوه و سبزی در حد پایین مصرف می‌‌شود.

وی اضافه کرد: گوشت‌ها دارای جایگزین هستند ولی شیر جانشین و جایگزینی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha