سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به فشار وارده به بیمارستان‌ها برای پرداخت مطالبات سازمان‌های دارویی و پزشكان فعال در این بیمارستان‌ها از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواست كه بر اساس توافقات انجام شده، مابه التفاوت عدم رشد تعرفه‌های درمان با هزینه‌های بیمارستان‌ها در سال جاری را پرداخت كند.

دكتر سیدحسن امامی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بدهی بیمه‌های درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشكی و بیمارستان‌ها گفت: بیمه‌های خدمات درمانی و تامین اجتماعی به نسبت توانسته‌اند بدهی‌هایشان به بیمارستان‌ها را بپردازند و تاخیرها در این زمینه بیشتر از 5 - 4 ماه نیست.

وی با اشاره به فشار وارده به بیمارستان‌ها برای پرداخت مطالبات سازمان‌های دارویی و پزشكان، ادامه داد: هر چند فاصله دریافت بدهی‌های بیمارستان‌ها كمتر شده اما فاصله پرداخت‌هایشان به سازمان‌های دارویی و پزشكان فعال در این بیمارستان‌ها بیشتر شده است. علت این موضوع هم اختلاف میان تعرفه تعیین شده و هزینه‌های آنهاست.

معاون درمان وزیر بهداشت در این باره ادامه داد: قرار بود معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در این جهت به دانشگاه‌های علوم پزشكی كمك كند و ما به التفاوتی كه تعرفه‌ها رشد نكرد با آن مقداری كه هزینه‌های بیمارستان‌ها رشد كرده را بپردازد. منتظریم این مبالغ به دانشگاه‌ها پرداخت شود كه بیمارستان‌ها بیش از این بدهكار نشوند.

پیش نویس اساسنامه تشكیل بیمه واحد سلامت تقریبا نهایی است

 سازمان بیمه سلامت، زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد

وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر و تشكیل بیمه واحد سلامت، گفت: در این زمینه كمیته‌ای تشكیل شده و اساسنامه تجمیع بیمه‌ها در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری در حال بررسی است. پیش نویس اساسنامه تشكیل بیمه واحد سلامت تقریبا نهایی شده و برای تصویب نهایی باید به هیات دولت ارسال شود.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره جایگاه سازمانی بیمه واحد سلامت، گفت: این كه از نظر سازمانی جایگاه بیمه واحد سلامت كجا باشد، هنوز مشخص نیست. وزارت بهداشت در این زمینه نظراتش را اعلام كرده است. اگر تمام حوزه‌های كنترلی در زیر مجموعه متولی سلامت قرار گیرند، ساز وكار بهتری خواهند داشت و بهتر اجرا می‌شوند چرا كه سازمان‌های بیمه‌گر هم در نقش خریدار خدمت به عنوان یك اهرم كنترلی عمل می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha