سلامت نیوز: معاون آموزشی مرکز اورژانس تهران با اشاره به اشاره به تغییرات فیزیولوژیک که به دنبال افزایش سن صورت می پذیرد، گفت: یکی از این تغییرات فیزیولوژیک کوتاهی قد در بین سالمندان در حدود 2 تا 3 اینچ (7،5سانتیمتر) است.

نادر حقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در سالمندان با افزایش سن در آنان تغییرات فیزیولوژیک از جمله کوتاهی قد 2 تا 3 اینچی، تغییرات دژنراتیو در مفاصل، کاهش آب میانی بافتی در بدن، شنوایی کم و در نهایت حس چشایی و بویای آنان نیز کم می‌شود.

وی افزود: در این سنین تولید بزاق دهان نیز کاسته می‌شود و فعالیت ریتم و حج ضربه‌ای در قلب کاهش یافته و ترشحات اسید معده نیز کم می‌شود.
 
حقی با اشاره به کم شدن سلول‌های بدن در سنین سالمندی گفت: در این سنین 15 تا 20 درصد چربی‌های بدن کاسته می‌شوند و اعصاب حرکتی شروع به تنزل می‌کند و در نهایت زمان واکنش کاهش می‌یابد و فشار خون ثابت افزایش می‌یابد.
 
معاون آموزشی مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه توانایی بدن در حفظ دمای طبیعی بدن نیز در این سنین کاهش و قابلیت انعطاف‌پذیری عضلات نیز کاهش می‌‌یابد، خاطرنشان کرد: در این راستا تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن در ریه‌ها و سطح سلول‌ها کاهش ‌یافته و بدن سالمند نسبت به دوران جوانی سریعتر خسته می‌شود و در نهایت سرعت متابولیسم کاهش می‌یابد و ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha