سلامت نیوز: استاد مرکز تحقیقات علوم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دندان‌های مصنوعی و عفونتهای دهانی با منشأ قارچی از مهمترین و شایع ترین گرفتاری‌های دوره سالمندی است.

سعید عسگری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه بیماری‌های دهان در بین سالمندان شایع‌ است، اظهار داشت: بیماری‌های نسوج نگهدارنده دندان که به بیماری‌های لثه خوانده می‌شوند از جمله پوسیدگی‌های دندانی خصوصاً در روی سطح ریشه دندان‌ها و ساییدگی شدید دندان‌ها با علل گوناگون صورت می‌پذیرد.

وی افزود: خشکی دهان، عفونت‌های دهانی خصوصاً با منشا قارچی، زخم‌های دهانی با منشأ گوناگون مثل آفت و واکنش‌های دارویی، سرطان‌های دهانی و در نهایت مشکلات وابسته به دندان‌های مصنوعی از مهم ترین و شایع ترین گرفتاری‌های سالمندی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

عسگری خاطرنشان کرد: در این راستا با بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی میانگین سن امید به زندگی نیز افزایش می‌یابد و سپس افراد مسن به خدمات بهداشتی و درمانی متمایزی نیازمند شده و باید نظام‌های ارائه مراقبت‌های سلامتی به آنان ارائه دهند تا باز هم میانگین سن امید به زندگی افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha