یک گروه امریکایی برای بررسی چگونگی از بین رفتن چربی های شکمی، تمرینات ورزشی 144 نفر، زن و مرد، بین 18 تا 70 سال را مورد بررسی قرار داد.

سلامت نیوز : یک گروه امریکایی برای بررسی چگونگی از بین رفتن چربی های شکمی، تمرینات ورزشی 144 نفر، زن و مرد، بین 18 تا 70 سال را مورد بررسی قرار داد.
 
به گزارش سلامت نیوزیک سوم این افراد تمرینات استقامتی انجام دادند، آنها روی تردمیل که به شکل سربالایی شبیه سازی شده بود تمرین می‌کردند. این افراد مسیری معادل 12 مایل راه می‌رفتند، چیزی بیش از 19 کیلومتر در هفته.
 
یک سوم دیگر سه بار در هفته تمرینات عضله سازی انجام می‌دادند.
 
آخرین گروه ترکیبی از هر دو نوع تمرین را در برنامۀ ورزشی خود داشتند.
 
دو نوع چربی شکمی
سپس محققان چربی را که افراد دور کمرشان داشتند مقایسه کردند، که این چربی شامل، چربی زیر پوستی (همان چربی که به خوبی دیده می‌شود، که بین پوست و شکم جای گرفته است) یا چربی شکمی یا داخلی می‌شد، که اطراف اعضای بدن را می‌گیرند و خطرناک هستند. نتیجه:
 
افرادی که از روش ترکیبی استفاده می‌کردند، به طور کلی چربی بیشتری از دست داده بودند.
 
افرادی که فقط پیاده روی می‌کردند، چربی داخلی بیشتری از دست داده بودند.
 
و با روش عضله سازی، افراد چربی زیر پوستی بیشتری از دست داده بودند... اما علاوه بر آن، برخی از آنها اندکی چربی داخلی دریافت کرده بودند.
 
چرا ورزش های استقامتی برای مقابله با چربی های شکمی مؤثر هستند؟
موضوع بر سر سوزاندن کالری است: برای از بین بردن چربی های داخلی ما نیاز داریم کالری زیادی بسوزانیم، و یک فعالیت شدید و طولانی مدت، مانند 19 کیلومتر پیاده روی در هفته، روش بسیار خوبی برای تبدیل این چربی ها به انرژی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha