سلامت نیوز: گروهی از متخصصان در یك آزمایش امیدبخش دریافته‌اند كه نوعی مكمل معمولی می‌تواند به بهبود مبتلایان به ضایعات نخاعی كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این آزمایش از سوی متخصصان علوم اعصاب در دانشگاه كنتاكی انجام شده است. مدل‌های آزمایشگاهی در این بررسی‌ها نشان می‌دهد كه ضایعات نخاعی شدید با مصرف این مكمل موسوم به «استیل ـ ال ـ كارنیتین» یا ALC به شیوه‌ای موثر بهبود پیدا می‌كنند. این مكمل از اسیدهای آمینه ضروری گرفته می‌شود كه می‌توانند بلافاصله پس از آسیب‌دیدگی، انرژی متابولیك تولید كنند.

به گزارش روزنامه تلگراف، ساشا رابچویسكی، متخصص هندی‌تبار و استادیار فیزیولوژی به همراه دیگر دستیاران خود در مركز مطالعات آسیب‌های مغزی و نخاعی انگلیس در مطالعات قبلی نشان داده بودند كه پس از آسیب‌دیدگی نخاع، میتوكندری‌های داخل سلول به واسطه استرس‌های شیمیایی تحت فشار قرار می‌گیرند و توانایی تولید انرژی را در قالب تركیب «آدنوسین تری فسفات» از دست می‌دهند.

 این فرآیند منجر به مرگ سلولی در محل آسیب‌دیدگی می‌شود و در نتیجه بدن فرد از محل جراحت به پایین فلج می‌شود. میتوكندری‌ها در واقع موتورهای تولید انرژی در داخل سلول هستند. اما هم‌اكنون این متخصصان دریافته‌اند كه مكمل ALC می‌تواند توان میتوكندری را در تولید انرژی برای سلول‌ها احیا كند.

نتایج این مطالعه در سمپوزیوم اخیر انجمن ملی نوروتروما ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha