سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: تا زمان رسیدن درجه حرارت محیط به زیر 17 درجه باید آمادگی كامل برای مقابله با بیماری وبا حفظ شود.

دكتر احمدرضا فرسار در گفت‌وگو با ایسنا، بیماری وبا در كشور و از جمله مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی مدیریت شده است.

وی ادامه داد: از آنجا كه تنها در درجه حرارت زیر 17 درجه تكثیر میكروب وبا از بین می‌رود بنابراین تا زمان رسیدن درجه حرارت محیط به زیر 17 درجه باید آمادگی كامل از نظر درمانی، بهداشتی و اطلاع رسانی این بیماری همچنان فعال باشد.

فرسار با تاكید بر اهمیت اطلاع رسانی در مورد رعایت موارد بهداشتی بیماری وبا گفت: مردم باید به صورت جدی در برابر این بیماری از خود مراقبت كنند. بر این اساس مصرف سبزیجات و سالاد خام خارج از منزل به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. استفاده از میوه و سبزیجات در منزل نیز باید پس از چهار مرحله شست‌وشو و ضد عفونی صورت گیرد. برای ضد عفونی كردن سبزیجات و میوه‌جات از محلول پركلرین كه در داروخانه‌ها در دسترس است، استفاده شود. در صورتی كه پركلرین نیز در دسترس نباشد می‌توان از محلول وایتكس رقیق شده استفاده كرد.

وی در ادامه درباره چگونگی كنترل بیماری‌های واگیر به ویژه بیماری‌هایی كه از طریق دهان منتقل می‌شوند‌، گفت: مهم‌ترین عامل در پیشگیری از این بیماری‌ها، آموزش و رعایت بهداشت فردی است. در حال حاضر به دلیل بیماری وبا، در هیچ رستورانی سالاد و سبزیجات خام ارایه نمی‌شود. در صورتی كه مردم تخلفی در این زمینه مشاهده كردند مراتب را با شماره تلفن 09678 در میان گذارند. این شماره تلفن به صورت 24ساعته پاسخگوی مردم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha