چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 34388
سلامت نیوز: صفایی متخصص جراحی پلاستیک گفت: لیپوساکشن روش صحیحی برای لاغر شدن نبوده و تنها برای کاهش سایز کاربرد دارد.

فرامرز صفایی دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک در گفت‌‌وگو با برنا اظهار داشت: لیپوساکشن یک جراحی زیبایی بوده که بیشترین طرفداران آن را زنان تشکیل می دهند.

این جراح پلاستیک ادامه داد: برای درمان چربی‌های موضعی، لیپوساکشن بهترین روش  بوده و این در حالی است که روش صحیحی برای لاغر شدن نیست و تنها برای کاهش سایز کاربرد دارد.

صفایی افزود: بیشترین گروه سنی که برای جراحی لیپوساکشن به مطب‌ها مراجعه می‌کنند، بین گروه سنی  25 تا 40 سال هستند.  اما در واقع لیپوساکشن بعد از گروه سنی 18 سال صورت می گیرد، چرا که برای انجام این عمل، فرد باید به یک بلوغ جسمانی رسیده باشد.

این جراح پلاستیک تصریح کرد: تنها عارضه جدی در جراحی لیپوساکشن خطر آمبولی چربی است که کمتر از پنج مورد در ده هزار جراحی صورت می گیرد، اما عوارض جانبی آن درد محل جراحی و کبودی است که آن هم بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

گفتنی است؛ این عمل برای افراد بسیار چاق (وزن بیشتر از 100 کیلوگرم) خطرناک و بی تاثیر است. همچنین برای انجام اکثر جراحی‌های لیپوساکشن نیازی به بیهوشی عمومی نیست.

این عمل بدون برش و بخیه و از طریق چند سوراخ کوچک انجام می‌شود. در این عمل آسیبی به احشاء داخلی شکم نمی‌رسد و فقط چربی‌های زیر پوستی تخلیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha