چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 34395
سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ناکافی بودن مربیان بهداشت در مدارس اشاره کرد و گفت: استخدام مربی بهداشت باید در تمام مدارس انجام شود.

علیرضا سلیمی، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در بحث کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی و سرویس‌های بهداشتی مدارس، سازمان نوسازی اقدامات خوبی را انجام داده است اما با این وجود برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی و بهداشتی مدارس روستایی بیان داشت: فضاهای آموزشی و بهداشتی مدارس روستایی با مشکلات جدی روبرو است البته برای رفع این مشکلات اقدامات خوبی انجام شده است که امیدواریم ادامه دار باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مشکلات سرویس های بهداشتی، بوفه‌ها و آبخوری‌های مدارس شهرها و استان‌ها نسبت به روستاها کمتر است، افزود: مدارس شهر تهران در این زمینه از وضعیت بهتری برخوردار هستند.

سلیمی با اشاره به اینکه شرایط امروز مدارس نسبت به گذشته عوض شده است، اضافه کرد: باید با رویکرد جدی و سرعت بیشتر خلأ‌ها و چالش‌های مدارس روستایی و نقاط محروم را رفع کنیم که در این راستا سازمان نوسازی و سایر مسئولان نیز باید همت خود را بیشتر کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: باید به فضاهای آموزشی و بهداشتی مدارس روستایی و مناطق محروم رسیدگی کامل شود ضمن اینکه توزیع اقلام بهداشتی به این مدارس نیز باید به سرعت انجام شود.

* عقب ماندگی جدی در بحث بهداشت روانی دانش‌آموزان

وی به ناکافی بودن مربیان بهداشت در مدارس اشاره کرد و گفت: استخدام مربی بهداشت باید در تمام مدارس انجام شود ضمن اینکه باید امکانات لازم نیز در اختیار آنها قرار گیرد؛ با توجه به اینکه دانش آموزان به دلیل شرایط سنی و شیوع بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر هستند حضور مستمر و نظارت دقیق مربیان بهداشت بر سرویس‌های بهداشتی، آب‌خوری و بوفه‌ها می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها در دانش‌آموزان جلوگیری شود.

سلیمی با بیان اینکه در بحث بهداشت روانی دانش‌آموزان دچار عقب‌ماندگی جدی هستیم، اظهار داشت: متأسفانه به بهداشت روانی دانش‌آموزان توجهی نشده است و باید در این خصوص حرف‌های تازه زده شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مسائل و آسیب‌های اجتماعی در دوران بلوغ اتفاق می‌افتد از این رو پرداختن به بحث بهداشت روانی دانش آموزان خصوصاً در مقطع راهنمایی و دبیرستان می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات روانی و اجتماعی در آنها جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha