سلامت نیوز: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس، گفت: منبع اعتبارهای احیای دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های کشور از منابع خلاف اصل ۷۵ قانون بودجه نباشد و منابع مربوط به کنترل ریزگردها و کنترل آب‌های مرزی نیز قابل تخصیص به این موضوع نیست.

 به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، اقبال محمدی در گفت‌وگو با هفته‌نامه سوران، با بیان این که طرح انتقال آب کردستان به دریاچه ارومیه که از سوی معاون اول رئیس‌ جمهوری مطرح شده نیازمند بررسی کارشناس است، افزود: در بررسی این طرح بایستی پیامدهای اجتماعی و معارض‌های ناشی از آن را نیز مدنظر داشت چرا که انتقال آب‌های کردستان به استانی دیگر منجر به بازتاب منفی اجتماعی خواهد شد و به‌طور عملی قابل اجرا نخواهد بود.

نماینده مردم مریوان و سرو‌آباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح ساماندهی و احیای دریاچه ارومیه در کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با چهار شرط بررسی شد که عبارت‌اند از این ‌که در این طرح تنها دریاچه ارومیه ملاک نباشد بلکه سایر تالاب‌ها و دریاچه‌ها نیز مشمول شوند، کارگروه با اکثریت اعضای کمیسیون کشاورزی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اعم از محیط‌‌زیست، وزارت نیرو، جهاد کشاورزی معاونت طرح نظارت راهبردی ریاست جمهوری باید ظرف ۱۵ روز عنوان و مواد طرح را تدوین نمایند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس، بیان کرد: همچنین مقرر شد منبع اعتبارهای احیای دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های کشور از منابع خلاف اصل ۷۵ قانون بودجه نباشد و منابع مربوط به کنترل ریزگردها و کنترل آب‌های مرزی نیز قابل تخصیص به این موضوع نیست.

محمدی یاد‌آور شد: خشکسالی‌های پی‌درپی و حفر چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق از جمله علت‌های اصلی خشکیدن دریاچه ارومیه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha