چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 34403

آموزش مسایل جنسی باید از سن یک و نیم‌سالگی آغاز شود. این را دکتر بهنام اوحدی روانپزشک و روان درمان‌گر مشکلات جنسی می‌گوید و معتقد است وضعیت آموزش مسایل جنسی در ایران خوب نیست و در حد صفر است.

سلامت نیوز: هرچند درسال‌های اخیر برنامه های اندکی در صدا و سیما به این مسایل اختصاص داده شده است اما همین برنامه‌ها هم با جبهه‌گیری،مواجه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، آموزش مسایل جنسی باید از سن یک و نیم‌سالگی آغاز شود. این را دکتر بهنام اوحدی روانپزشک و روان درمان‌گر مشکلات جنسی می‌گوید و معتقد است وضعیت آموزش مسایل جنسی در ایران خوب نیست و در حد صفر است.

نبود برنامه مدون آموزش مسایل زناشویی

با این که ایران از لحاظ بافت جمعیتی کشوری جوان به حساب می‌آید اما هنوز برنامه مدونی برای آموزش مسایل زناشویی و بهداشت جنشی وجود ندارد. هر چند که در سال‌های اخیر کارهای کمی صورت گرفته،اما به نظر می رسد نیاز مخاطب بیش از کارهای انجام شده است.

دکتر اوحدی درباره آموزش بهداشت جنسی به خبرنگار برنا گفت:هیچ برنامه مدونی و مستمری در ایران به عنوان آموزش مسایل جنسی در وزارت آموزش و پرورش،فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما وجود ندارد. هرچند درسال‌های اخیر برنامه های اندکی در صدا و سیما به این مسایل اختصاص داده شده اما همین برنامه‌ها هم با جبهه‌گیری  مواجه شده است، کسانی که نمی‌دانند نبود این آموزش موجب چه فجایح و رخدادهایی می‌شود.

هنر زناشویی غریزی نیست

اوحدی در ادامه با اشاره به این که هنر زناشویی چیزی نیست که افراد به صورت غریزی به آن دست پیدا کنند گفت:برخی که خودشان به صورت غریزی، این هنر را دارند فکر می‌کنند دیگران هم همین طورند در حالی که این طور نیست و واقعیت این است که بسیاری از افراد نمی‌دانند باید در خانه و در جامعه چطور رفتار کنند!

این روان‌درمان‌گر مسایل زناشویی ادامه داد:آموزش زناشویی تنها مختص به اتاق خواب نیست؛ بلکه شامل این می‌شود که افراد بدانند چطور با هم برخورد کنند، چطور خرید بروند، رستوران بروند، چطور به هم احترام بگذارند و برخورد دوستانه‌ای داشته باشند.

اکثر مردان جامعه روش رفتار با جنس مخالف را نمی دانند

اوحدی با تاکید بر این که بسیاری از پسرهای جامعه شیوه ظریف و لطیف برخورد با یک خانم را نمی دانند و اصلا روحیات جنس مخالف را نمی‌شناسند افزود: همین مساله باعث می‌شود آمار رابطه‌های خارج زناشویی،بی وفایی و طلاق بالا برود و کانون خانه از هم بپاشد و وقتی این مشکل ایجاد شود، درست کردن آن بسیار دشوار است.

آموزش مسایل جنسی از 1 و نیم سالگی

وی در پاسخ به این پرسش که آموزش مسایل جنسی از چه سنی باید آغاز شود توضیح داد: آموزش مسایل جنسی از یک و نیم سالگی با جدا کردن اتاق خواب کودک از والدین و آشنایی کودک با نگاه و لمس بد شروع می‌شود. این آموزش تا سن پنج سالگی ادامه دارد اما در سنین مدرسه باید خیلی ملایم و ضمنی ادامه پیدا کند.

در سنین راهنمایی در پوشش احکام اسلامی به آن پرداخته می‌شود و دادن اطلاعات باید به صورتی باشد که به سمت لذت جنسی سوق داده نشود. آموزش درباره لذت جنسی را می‌توان تا دانشگاه به تعویق انداخت اما اینکه شروع آموزش مسایل جنسی در دانشگاه باشد درست نیست و خیلی دیر است.

مسایل جنسی عامل 90 درصد خیانت‌های زناشویی

اوحدی با تاکید بر این که آموزش مسایل جنسی می‌تواند نقش این فاکتور را در طلاق به زیر 10 درصد برساند ادامه داد: اگر بپذیریم 80درصد علت طلاق‌ها به مسایل جنسی برمی گردد، می توان گفت که مسایل جنسی عامل بیش از 90 درصد از خیانت‌های زناشویی است و بسیاری از طلاق غیررسمی و عاطفی است.

وی درپایان گفت: اگر آموزش مناسب باشد بیش از 90 درصد از افراد می‌توانند به سطوح بالاتری از آموزش جنسی دست پیدا کنند اما حدود 10 درصد افراد هم به دلیل پاره ای از مسایل آموزش پذیر نیستند. با این حال نمی‌توان با احتساب این‌که 10درصد افراد به اهداف آموزش نمی‌رسد برای 90 درصد باقی مانده کاری انجام نداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha