سلامت نیوز: متخصص رادیو تراپی و انکولوژی گفت: قرار گرفتن به مدت طولانی در برابر اشعه خورشید سبب سرطان پوست می‌شود، پس از قرار گرفتن غیرضروری در برابر اشعه خورشید خودداری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، ناظر مظفری متخصص رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج گفت: سرطان‌های پوستی یکی از شایعترین سرطان‌های موجود است که متاسفانه در ایران، به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در حال تبدیل شدن به شایعترین سرطان (دربعضی مناطق کشور) می‌شود.

مظفری افزود: سرطان پوست انواع مختلفی دارد و شایعترین آنها B.C.CوS.C.C و ملانوم است.

وی یکی از مهمترین عواملی را که نقش بسیاری در ایجاد سرطان پوست دارد، قرار گرفتن به مدت زیاد در برابر اشعه خورشید دانست و عنوان کرد: نور خورشید به دلیل داشتن اشعه های UVA,UVB باعث ایجاد سرطان های پوستی و ملانوم می شود که با استفاده کرم های ضد آفتاب با SPF بالا و استفاده از دستکش و کلاه لبه دار می توان از ایجاد آنها جلوگیری کرد.

این متخصص رادیوتراپی و انکولوژی از جمله راه های درمانی که برای سرطان پوست مورد استفاده است را جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی اعلام کردو توصیه کرد: افراد از قرار گرفتن غیرضروری (مثل برنزه کردن پوست ) در برابراشعه های UVA.UVB برای پیشگیری از چنین سرطان هایی، خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha