پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 34429

ماست ماده غذایی سالم و مغذی است که نه تنها هضم غذا را آسان می کند، بلکه ماده معدنی لازم مانند کلسیم و روی را که در رشد و استحکام استخوان و دندان نقش مهمی دارد، تامین می کند.

سلامت نیوز :  ماست ماده غذایی سالم و مغذی است که نه تنها هضم غذا را آسان می کند، بلکه ماده معدنی لازم مانند کلسیم و روی را که در رشد و استحکام استخوان و دندان نقش مهمی دارد، تامین می کند.

 جالب است بدانید که استفاده از ماست به عنوان ماسک صورت نیز تاثیر مثبتی بر پوست دارد. به گزارش «Prevention»، ماسک ماست به سلول های پوست جان تازه ای می بخشد و باعث لطافت، سفت و روشن شدن پوست می شود. اما سوالی که پیش می آید این است که دستور تهیه ماسک صورت چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان به چند نوع ماسک ماست اشاره کرد.

ماسک میوه ای: برای تهیه این ماسک می توان ماست تازه را با یک میوه تازه مانند پرتقال، کیوی، نارنگی یا تمشک مخلوط کرد. این ماسک مناسب همه نوع پوستی مانند معمولی، چرب و ترکیبی است. این ماسک علاوه بر طراوت بخشیدن، پوست مرده و کدر را ترمیم می کند. دستور ماسک: ۲قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پالپ میوه مخلوط کنید و به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بگذارید. ماسک با آب مرکبات: ۲قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲قاشق مرباخوری آب لیمو یا پرتقال مخلوط کنید و بگذارید ۱۵دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک که برای پوست معمولی و نرمال مناسب است، باعث نرم شدن پوست می شود.

ماسک تمیزکننده پوست: این نوع ماسک آفتاب سوختگی را درمان می کند و کمک می کند تا سلول های خشک پوست، رطوبت خود را حفظ کند. دستور؛ ۳قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق مرباخوری عسل و کمتر از یک قاشق غذاخوری برگ جو دوسر را با هم مخلوط کنید و به مدت حداقل ۱۵دقیقه بگذارید روی صورت بماند. در صورت خشک بودن پوست، روغن زیتون به آن اضافه کنید.

ماسک صورت برای پوست چرب: ماست را با پالپ میوه مانند گیلاس، زغال اخته، توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت مخلوط کنید. در صورتی که تهیه پالپ سخت است آب میوه نیز می تواند کافی باشد. برای پوست چرب بهترین میوه ای که می توانید با ماست ترکیب کنید لیمو و انار است.

ماسک برای پوست معمولی: یک قاشق مرباخوری ماست را با یک قاشق چغندر رنده شده و یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت حداقل ۲۰دقیقه بگذارید روی صورت بماند. پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

ماسک ماست مخصوص کک و مک: این ماسک را می توان برای پیشگیری از بروز و از بین بردن کک و مک استفاده کرد. مقداری ماست تازه را با جعفری یا شوید در غذاساز مخلوط کنید و پس از ۱۰دقیقه که روی صورت ماند با آب ولرم بشویید.

ماسک ماست برای مقابله با آکنه: ماست خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.روی که عنصر مهمی در مقابله با آکنه محسوب می شود به وفور در ماست موجود است. ماست به طور طبیعی و بدون ترکیب شدن با ماده دیگری عفونت آکنه را از بین می برد و باعث تازگی، تمیزی و محو لکه های پوست می شود. برای درمان به طور منظم ماست را به صورت بمالید و پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

ماسک ماست ضدپیری: ماست حاوی اسید لاکتیک است. این اسید برای صاف کردن سطح پوست و کاهش دادن چین و چروک ها و لکه ها مفید است. خاصیت مهم دیگر اسید لاکتیک این است که منافذ بزرگ را می بندد و در نتیجه به پوست ظاهر جوان تری می بخشد.

نکاتی که هنگام استفاده از ماست باید به آن توجه کرد:

-از ماست ساده، بدون چربی، تازه و ترجیحا خانگی استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha