سلامت نیوز :عاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طبق قانون هر 5 سال یکبار باید علوم پزشکی بازبینی شوند و معاونت آموزشی در 5/4 سال آینده باید در 200 رشته مقطع تحصیلی پزشکی بازنگری کند.
محمدعلی محققی افزود: برنامه پنجساله پنجم یک بخش از یک دوره زمانی اسناد بالادستی مثل سند چشم‌انداز محسوب می‌شود و به صورت کاملاً اجرایی، عملیاتی و در یک قالب زمانبندی سال به سال تنظیم شده است.

وی افزود: یکی از مصوبات این برنامه تجدیدنظر دوره‌ای 5 ساله در همه علوم دانشگاهی است که با توجه به گذشت 6 ماه از مدت زمان اجرای این برنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت باید در 200 رشته مقطع تحصیلی پزشکی تا 5/4 سال آینده بازنگری کند.

معاون آموزشی درباره موازی‌کاری در اسناد بالادستی کشور توضیح داد: در تنظیم هر سندی باید اسناد موجود از جمله سند چشم‌انداز و سند جامع علمی کشور لحاظ شود. سند چشم‌انداز که 4 سال از افق 20 ساله آن می‌گذرد، با عبارت‌های خلاصه آرمان‌های بزرگی دارد که البته دست یافتنی است و نقشه جامع علمی هم راه دستیابی به آن سند است.

وی افزود: ارتباط سند چشم‌انداز و نقشه علمی رابطه علت و معلولی است ولی برنامه پنجساله پنجم یک بخش از یک دوره زمانی این دو سند بوده و در واقع یک قطاع اجرایی و عملیاتی از آن دو سند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha