سلامت نیوز : سومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس) با شعار "دندانپزشکی و بهبود کیفیت زندگی" 27 تا 29 مهر ماه امسال در هتل همای شیراز برپا می شود.
 دکتر نوید ناصری، دبیر اجرایی این کنگره با اعلام خبر فوق افزود: هدف اصلی این کنگره، ارایه تازه های علم و هنر دندانپزشکی و پیشرفت های تکنولوژیکی در علوم دندانپزشکی و سایر علوم وابسته است.
وی تصریح کرد: در سومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران، مباحث مرتبط با رشته های مختلف دندانپزشکی از قبیل ترمیمی، ارتودنسی، اندودانتیکس، پریودنتولوژی، ایمپلنتولوژی، جراحی فک و صورت و دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی تشخیصی در دندانپزشکی و پاتولوژی ارایه خواهد شد.
به گفته دکتر ناصری در این کنگره،  پانل ویژه ای به نام طب سنتی و کاربرد گیاهان دارویی در دندانپزشکی با حضور استادان برجسته کشور در            رشته گیاه شناسی و اکولوژی عمومی و داروسازی، برگزار می شود.
وی با انتقاد از آموزش های غیر استاندارد در دندانپزشکی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، همزمان با این همایش، پانل های صنفی با حضور مسئولان وزارت بهداشت و اعضای انجمن دندانپزشکی ایران برپا می شود که به موضوع آموزش های غیر استاندارد و بدون مجوز در رشته های تخصصی دندانپزشکی خواهد پرداخت.
 دکتر ناصری اظهار داشت: در این همایش، دو پانل صنفی با حضور مسئولان وزارت بهداشت برپا می شود که محوریت بررسی این پانل ها، بررسی مشکلات فعلی رشته دانشگاهی و حرفه دندانپزشکی،  پیش بینی دورنمای 10 ساله دندانپزشکی کشور و ارایه پیشنهاد ها و راهکار های مناسب برای           مرتفع کردن پاره ای از مشکلات بالفعل و بالقوه دندانپزشکی کشور است.
 وی  با تاکید بر نقش تغذیه سالم در سلامت به ویژه در کودکان یادآور شد: همزمان با این کنگره، آموزش تغذیه سالم و ترویج فرهنگ مصرف شیر در کودکان و نوجوانان در قسمت نمایشگاه بهداشتی با همکاری برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) ارایه خواهد شد.
 دبیر اجرایی سومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس) در مورد علت انتخاب شعار این کنگره اظهار داشت: با توجه به تاثیر             درمان های مختلف دندانپزشکی و همچنین درمان های پیشگیرانه دندانپزشکی در بهبود کیفیت زندگی بیماران، "دندانپزشکی و بهبود کیفیت زندگی"              به عنوان شعار این کنگره انتخاب شده است.
 وی ادامه داد: به دلیل شعار کنگره، بیشترین تاکید کنگره در وهله نخست، ارتقای سطح آموزش بهداشت دهان و دندان در جامعه همراه با تقویت       رویکرد های بهداشتی و درمان های پیشگیرانه در دندانپزشکان و سپس تاکید بر ارتقای کیفیت درمان های لازم و متناسب با نیاز بیماران به دندانپزشکان است.
 دکتر ناصری یادآور شد: با هدف آگاه سازی کودکان مقطع ابتدایی از مضرات استفاده از دخانیات در این کنگره با کمک جمعیت مبارزه با دخانیات کشور در بخش نمایشگاه بهداشتی کنگره، آموزش های لازم ارایه می شود.
 وی همچنین از معاینه رایگان دانش آموزان مقطع ابتدایی و آموزش بهداشت دهان و دندان به آنان در بخش نمایشگاه بهداشتی جنب کنگره همراه با برنامه های شاد و آموزنده با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.
 گفتنی است، همزمان با این کنگره در بخش نمایشگاه بزرگ مواد و تجهیزات دندانپزشکی، تازه های مواد و تجهیزات دندانپزشکی و توانمندی های داخلی ارایه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha