سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی گفت: بازگرداندن نتایج آزمایشهای طبی بیماران به سازمان‌های بیمه‌گر برخلاف حقوق بیمار است.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در بخشنامه جدید به آزمایشگاه‌ها اعلام شده است که از ماه آینده تمام نتایج آزمایشهای بیماران به همراه آزمایش به سازمان‌های بیمه‌گر ارسال شود که این روند برخلاف حقوق بیمار است.

وی افزود: برخی بیماران شاید به بیماری‌هایی چون HIV، هپاتیت و دیگر بیماری‌ها مبتلا باشند و تمایل نداشته باشد که کسی از بیماری آنها مطلع شود و بازگرداندن نتایج آزمایشهای طبی بیماران به بیمه برخلاف حقوق بیمار است.

قاسمی تصریح کرد: شاید این بخشنامه برای تمهیدات خاصی صورت پذیرد ولی باید رازداری و حفقط حقوق بیمار نیز لحاظ شود که این امر تاکنون دیده نشده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی خاطرنشان کرد:‌ در گذشته هم آزمایشها به سازمان‌های بیمه‌گر ارجاع داده می‌شد ولی نتایج این آزمایشها به سازمان بیمه‌گر ارسال نمی‌شد.
 
وی ادامه داد: مسلماً بسیاری از بیماران تمایل ندارند که از بیماریشان کسی اطلاع داشته باشد به همین علت فرستادن نتایج آزمایشها به بیمه و در نهایت دست به دست شدن آن در سازمان‌ها و ادارات بیمه‌گر برتی بیماران خوشایند نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha