سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام‌پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی آمادگی دارد خدمات رایگان بیمه پایه و تکمیلی را از طریق بیمه آسایش این سازمان برای خبرنگاران انجام دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهاب‌الدین صدر در همایش بیمه سلامت چالش‌ها و چشم‌اندازها که صبح امروز در ساختمان کتابخانه ملی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی بیمه سلامت باید تشکیل شود اما به دلیل اینکه تاکنون این شورا تشکیل نشده است تعرفه‌های سال 90 به پیشنهاد شورای بیمه خدمات درمانی بسته شد.
 
وی افزود: رعایت تعرفه‌های قانونی باید توسط همه پزشکان انجام شود تا نظم و قانون در عرصه سلامت ایجاد شود و نظام پزشکی پرونده افرادی که این موارد را رعایت نمی‌کنند به دادسرای انتظامی پزشکی ارسال می‌کند.
 
*ایرانی ها سال ۲۵۰ میلیون بار به پزشک می روند

صدر تصریح کرد: در کشور سالانه بیش از 250 میلیون مراجعه سرپایی به پزشکان صورت می‌گیرد که در این بین باید گفت تخلفات زیرمیزی به صورت گسترده نیست ولی وجود دارد.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی درباره طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز یادآور شد: معتقدیم اجرای این دو طرح راهکار اصلی نظام سلامت کشور است اما از همان ابتدا اعلام کردیم باید نواقص آن برطرف شود و وزارت بهداشت و رفاه برای رفع مشکلات این طرح اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته در حالی که سازمان نظام پزشکی چالش‌های این طرح را بررسی می‌کرد وزارت بهداشت و رفاه از دفترچه سلامت این طرح رونمایی کردند در حالی که هنوز نقص وجود داشت.
 
*جای وزیر بهداشت در چنین برنامه هایی خالی است

صدر با بیان اینکه جای وزیر بهداشت در این برنامه‌ها همیشه خالی بوده است گفت: وزارت بهداشت باید در مسائل کارشناسی طرح پزشک خانواده دقت کند.
 
وی درباره بودجه وزارت بهداشت نیز گفت: لایحه بودجه امسال 12 هزار و 800 میلیارد تومان بود در حالی که میزان آن در سال 89 حدود 10 هزار میلیارد تومان بود.
 
صدر گفت: این بودجه به دو طریق در مجلس افزایش داده شد و به 16 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال 89، 60 درصد افزایش داشت.
 
* وزارت بهداشت تکلیفش را با دولت مشخص کند

صدر اضافه کرد: قرار شد، به ازای درآمد نفت 3 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص یابد که بر اساس اعلام وزارت بهداشت هنوز این بودجه از سوی دولت تخصیص نیافته است و وزارت بهداشت باید تکلیف خود را با دولت تعیین کند چرا که دولت نمی‌تواند بگوید نمی‌دهم.
 
رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر همین بودجه مصوب 16 هزار میلیارد تومان به طور کامل اختصاص یابد از 100درصد هزینه‌ای که در حال حاضر مردم هزینه‌های نظام سلامت را پرداخت می‌کنند امسال 10 درصد کاهش می‌یابد. البته این موضوع منوط بر این است که وزارت بهداشت درست مدیریت کند.
 
*بیمه ها فقط تا پایان سال ۸۹ را با مراکز پزشکی تسویه کردند

وی افزود: متاسفانه بیمه‌های عمومی تنها توانسته‌اند تا پایان سال 89 را با داروخانه‌ها،‌بیمارستانها و پاراکلینیک‌ها تسویه کنند در حالی که طبق قانون بیمه‌ها حداکثر باید ظرف 2 ماه طلب خود را پرداخت کنند.
 
صدر درباره بیمه‌های مکمل نیز یادآور شد: وزارت بهداشت در این زمینه واسط بود و اعلام کرد که مشکل برطرف شده است.
 
* وزارت بهداشت هنوز طرح جامع خدمات سلامت روان را اجرا نکرده

وی درباره طرح جامع سلامت روان نیز گفت: این طرح توسط وزارت بهداشت کارشناسی و تدوین شده اما هنوز به اجرا درنیامده است.
 
رئیس سازمان نظام‌پزشکی نیز همچنان خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی آمادگی دارد از طریق بیمه آسایش سازمان نظام پزشکی به صورت رایگان همه خبرنگاران را کشور را دو بخش پایه و تکمیلی تحت پوشش خدمات بیمه ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha