سلامت نیوز: فرمانده انتظامی کل کشور گفت: از هر ۵ نفر تصادفی در جاده‌ها دو نفر در محل حادثه فوت می‌ کنند و یکی حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهد که البته این میزان قبلاً بیشتر بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اسماعیل احمدی مقدم گفت: انسان، راه و خودرو ۳مؤلفه مؤثر در ترافیک هستند و هم‌اکنون رکودهای جدیدی در فرهنگ‌سازی ترافیکی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته تنها آموزش رانندگی و توجه به نقص فنی خودروها مورد توجه قرار می‌گرفت اما این در شرایطی است که در حال حاضر قانون پذیری برای تمام آحاد جامعه تعریف می‌شود و علاوه بر معاینه فنی، استانداردهای ایمنی برای خودرو مورد توجه قرار دارد.

وی بیان داشت: کیفیت راه، توسعه آزاد‌راه‌ها و بزرگراهها نقش بسیار مؤثری را در کاهش تصادف رخ به رخ بر عهده دارد از سوی دیگر ایمنی خودرو دارای اهمیت شایانی است ما هم ‌اکنون معیارهای خودرو‌های پر خطر و کم خطر را در اختیار داریم اما نکته اینجاست که باید ایمن کردن خودرو را به اقتصادی بودنش نزدیک کنیم تا تمام افراد جامعه بتوانند از آن استفاده کنند چرا که خودروی ایمن 15درصد از تلفات جاده‌ای را کاهش خواهد داد.

وی به ضرورت‌های پیشرفت اورژانس کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه رشد قابل توجهی در زمینه امداد رسانی صورت گرفته است به طوری که در 5 سال قبل به ازای مجموع تصادفات از هر ۵ نفر دو نفر در جاده‌ها کشته می‌شد و دو نفر در هنگام حمل جان خود را از دست می‌داد این در شرایطی است که در حال حاضر بر اساس آمار به دست آمده از هر ۵ نفر دو نفر در صحنه جان خود را از دست می‌دهند و یک نفر بعد از صحنه جان می‌بازد.

احمدی‌‌مقدم بیان داشت: نوسازی ناوگان راهنمایی و رانندگی یکی از مهمترین اقداماتی بود که طی سالیان اخیر صورت پذیرفت چرا که این قانون متناسب با یک میلیون خودرو در 40 سال پیش طرح‌ریزی شده بود و هیچ سنخیتی با نیازهای جدید و افزایش انفجارگونه سفر نداشت.

وی به ضرورت‌های استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: استفاده از وسایل نقلیه عمومی مخاطرات جاده‌ای را 10 برابر کاهش می‌دهد لذا ضروری است به سمت این نوع سیستم حمل و نقل و این نوع الگوی ترافیکی حرکت کنیم.

فرمانده انتظامی کشور اظهار داشت: نهادینه سازی فرهنگ ترافیک با استفاده از توانمندی‌های آموزش و پرورش و بکارگیری الگوهای متعالی اخلاقی که متناسب با زندگی صنعتی و پیچیده امروز است یکی از ضرورت‌های مهم شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در سنین بالا به سختی صورت می‌پذیرد لذا آموزش قانون از سنین کودکی و نونهالی باید مدنظر قرار گیرد و همراه با آن ارتقا دانش در جامعه صورت بپذیرد تا مقاومتی در برابر تغییرات بنیادین صورت نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha