سلامت نیوز: یكی از دشوارترین قسمت بیماری آلزایمر كه اعضاء خانواده با آن درگیر می شوند، تشخیص بیماری است.

به گزارش سلامت نیوز،‌ انجمن آلزایمر اعلام كرد: در مراحل اولیه، بیمار معمولا قادر به ادامه زندگی با خانواده و ادامه فعالیت های اجتماعی تفریحی و تاحدودی شغلی خود هستند همچنین تشخیص بیماری در مراحل آغازین امکان برنامه ریزی جهت بازنشستگی، سر و سامان دادن به امور اقتصادی و در میان گذاشتن نحوه برخورد با مشکلات آینده بیماری با پزشک و اعضای خانواده را فراهم می کند.

بنابراین گزارش،‌ در مراحل پیشرفته ممکن است بیمار به مراقبت در مراکز نگهداری از بیماران و استفاده از داروها نیاز پیدا کند این بیماران باید از آسیب رساندن به خود و اعضای خانواده در نتیجه رفتار و تصمیمات غلط منع و در مقابل این اعمال محافظت شوند.

بر اساس این گزارش، با قرار دادن شماره تلفن های ضروری با خط درشت و نصب آن در كنار تلفن،‌ قرار دادن آدرس محل سكونت و شماره تلفن درجیب یا كیف بیمار،  چسباندن برچسب های نوشتاری یا نقاشی بر روی كمدها و كشوها و استفاده از قوطی های مخصوص برای داروهای مصرفی، می توان در مراحل اولیه حافظه از دست رفته افراد مبتلا به آلزایمر را تا حدی جبران كرد.

 این گزارش می افزاید،‌ افراد می توانند به منظور تقویت حافظه این افراد از افرادی كه مرتب به ملاقاتش می روند عكس گرفته و اسامی افراد و نسبتشان را در پشت آنها ذكركنند همچنین نگاه كردن مكررآلبوم و یادآوری نقش افراد در زندگی گذشته یكی دیگر از اقدامات مثبت دراین زمینه است.

بر اساس اعلام انجمن آلزایمر، با شناختن بیماری و اثرات آن بر روی بیمار می توان دریافت كه چگونه خود را با توانائی های جسمی و فكری بیمار تطبیق داد منابع زیادی وجود دارد كه به كمك آنها می توان شناخت بهتری از بیماری پیدا كرد.

این گزارش حاكیست، در حالی كه هنوز معالجه قطعی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد ولی دارو برای درمان بعضی از علائم بیماری وجود دارد . نوع و مدت استفاده از هر دارو برای افراد متفاوت است كه ابتدا باید در این رابطه  با پزشك معالج تماس بگیرند و در مراحل اولیه بیماری قابل كنترل تر می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha