شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 34479
سلامت نیوز: داشتن روش زندگی سالم همراه با چالش‌های فراوان احتمال از دست دادن حافظه را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، دانشمندان بارها تاکید کرده‌اند داشتن روش زندگی سالم به همراه چالش، احتمال از دست دادن حافظه را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش فاکس‌نیوز، 6 مولفه موثر در تقویت حافظه معرفی شدند.

1. داشتن فعالیت بدنی: انجام فعالیت‌های بدنی سبک مانند باغبانی و پیاده‌روی، فرایند از دست دادن حافظه را کند می‌کند. فعالیت بدنی با کوچک شدن اندازه مغز در اثر بالا رفتن سن مقابله می‌کند.

2. مصرف میوه و سبزیجات: افراد مسنی که مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی آنان جایگاه ویژه‌ای دارد، حافظه قوی‌تری دارند. وجود استرس اکسیداتیو و التهاب، در کم شدن حافظه نقش مهمی ایفا می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات دارای خواص آنتی‌اکسیدان و ضد التهابی هستند و از آسیب به مغز ممانعت می‌کنند.

3. کاهش مولفه‌های دخیل در ناراحتی‌های قلبی: مولفه‌‌های مشارکت‌کننده در امراض قلبی مانند؛ دیابت، استرس مزمن، کلسترول بالا و چاقی در ضعیف شدن حافظه موثرند. کنترل این مولفه‌ها از طریق انجام فعالیت‌های بدنی و رژیم غذایی سالم در سنین جوانی اختلالات شناختی را به تعویق می‌اندازد.

4. فعالیت فرهنگی: شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و مطالعه، نقش مهمی در تقویت حافظه ایفا می‌کند. آمادگی پذیرفتن ایده‌‌های جدید و کنجکاوی در مورد موضوعات مختلف هم در محافظت از حافظه موثرند.

5. مراقبت از دندان‌ها: بر اساس آزمایشات انجام شده، ابتلا به بیماری‌های لثه و دندان در روزهای آغازین زندگی، خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد. پزشکان مراقبت از دندان‌ها را برای محافظت از حافظه توصیه می‌کنند.

6. داشتن حرفه‌های مشکل: نوع شغل هم در ممانعت از کاهش توانایی‌های شناختی موثر است. شغل‌هایی که با تعاملات پیچیده با افراد مختلف مانند؛ راضی کردن، راهنمایی، آموزش و نظارت سر و کار دارند، با خطر پایین ابتلا به آلزایمر مرتبطند. کار با داده‌های پیچیده هم در تقویت حافظه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha