سلامت نیوز: عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از طرح احداث بیمارستان‌های تك‌جنسیتی این طرح را راهی برای نشان دادن اعتقاد ریشه‌ای و واقعی به ارزش‌ها و رفع مشكلات زنان و مادران دانست.

سیامك مره‌صدق در گفت‌وگو با ایسنا، با تاكید بر این‌كه نصف جمعیت هر استان و منطقه را زنان تشكیل می‌دهند، تصریح كرد: حتی در كشورهای سكولار و لاییك هم برای حقوق بیماران احترام قائل هستند و آنها حق انتخاب دارند، ما نظامی داریم برآمده از ارزش‌های توحیدی، بنابراین اگر كسی علاقمند باشد به بیمارستانی مراجعه كند كه فقط پزشكان، كادر پزشكی و پرسنل هم‌جنسش به او سرویس ارایه دهند حق طبیعی اوست و وظیفه تمام مسوولان است كه امكان آن را فراهم كنند.

وی با بیان این‌كه در حال حاضر در بعضی استان‌ها امكان اختصاص برخی بیمارستان‌ها به این امر وجود دارد، گفت: به هرحال تحقق این امر می‌تواند قدم مثبتی در ایجاد آرامش خاطر و اطمینان برای بیماران باشد و محیطی مهیا كند كه رابطه عاطفی نزدیك‌تری بین بیمار و پرسنل ایجاد شود.

عضو كمیسیون بهداشت با تاكید بر این‌كه تاسیس بیمارستان‌های تك جنسیتی توسط وزارت بهداشت می‌تواند الگوی مناسبی برای تمام دنیا باشد، اظهار كرد: لذا بسیار مطلوب است كه بیمارستان‌هایی داشته باشیم كه محور اصلی فعالیت آنها زنان و زایمان باشد و در كنار آن خدمات دیگری مانند غربالگری سرطان‌هایی كه در زنان شایع‌تر است، ارایه شود.

وی با تاكید بر این‌كه در بیمارستان‌های تك‌جنسیتی می‌توان بخشی را هم برای مراقبت از كودكان در نظر گرفت، گفت: در حال حاضر از آنجاكه در خیلی از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها اتاق انتظار بخش اطفال و بخش‌های دیگر یكسان است مادر برای شیر دادن به نوزادش مجبور است مدتی به انتظار بماند كه این امر مشكلات بسیاری برای مادران مخصوصا آنهایی كه زایمان كرده‌اند ایجاد می‌كند، لذا اگر بتوانیم با تشكیل بیمارستان‌های تك‌جنسیتی همین مشكل را هم حل كنیم، خیلی مشكل بزرگی را حل كرده‌ایم.

عضو كمیسیون بهداشت در خاتمه با تاكید بر این‌كه طرح تشكیل بیمارستان‌های تك‌جنسیتی بسیار پیش‌تر از این‌ باید به اجرا درمی‌آمد، خاطرنشان كرد: كاملا از این طرح استقبال می‌كنم و هر نوع حمایتی برای اجرای این طرح از وزیر بهداشت خواهم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha