سلامت نیوز: جعفر بای گفت: وقتی بیداری جنسی قبل از زمان خود، توسط دوستی‌های خیابانی ایجاد شود، ازدواج لذت لازم را نداشته و نشاط زندگی از جوان گرفته می‌شود.

جعفر بای کارشناس اجتماعی در گفت‌وگو با برنا، با تأکید بر بالا بودن آمار خیابان گردی در جامعه اظهار داشت: هیچ جای دنیا به اندازه ایران خیابان گردی توسط جوان ها صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به راه های جلوگیری از این مسأله تصریح کرد: اگر جوانان برای اوقات فراغت خود برنامه داشته داشته باشند، دیگر وقتی برای خیابان گردی یا ویترین گردی نخواهند داشت.

بای با بیان اینکه فرزندانمان را باید به صورت هدفمند تربیت کنیم، گفت: باید زمینه های رشد و تربیت جوان فراهم باشد و او را نسبت به  آینده خوش بین کرد و او باید بداند که نباید سرنوشت خود را دست کسانی بسپارد که هیچ دلسوزی و علاقه ای نسبت به او ندارد.

این پژوهشگر اجتماعی با بیان اینکه در باب گرایش به جنس مخالف باید به روش های غیر مستقیم به جوان آموزش داده شود، بیان کرد: عوامل زیادی در ارتباط با تحریک جنسی قبل از موعد در جامعه  وجود دارد که باعث وسوسه و تحریک بلوغ زودرس در جوانان می شود.
 
وی با بیان اینکه باید بلوغ به موقع فرزندانمان را کنترل کنیم، گفت: متأسفانه در جامعه بستری فراهم کرده ایم که فرد ناخودآگاه به فکر جنس مخالف می افتد. وقتی دختران و پسران در دوران نوجوانی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، طبیعی است که آتش و پنبه کنار هم مشتعل خواهند شد.

بای با تأکید بر اینکه دوستی های زودگذر خیابانی ریشه ای ندارد، یادآور شد: این دوستی ها، انحرافی است که هیچ پایه ای ندارد و جوان را در زندگی آینده به چالش های جدی مواجه می کند.

وی با اشاره به آسیب های دوستی های خیابانی گفت: دوستی های خیابانی به نجابت دختر آسیب می زند و آنها را به عنوان یک ابزار مصرفی تربیت می کند و به جز ویرانی در شخصیت طرفین، چیزی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: وقتی بیداری جنسی قبل از زمان خود، توسط دوستی های خیابانی در جوان ایجاد شود، ازدواج لذت لازم را نخواهد داشت و نشاط زندگی از آنها گرفته می شود و در واقع دوستی های خیابانی، میکروب های خطرناک اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha