سلامت نیوز: دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی تغذیه، رشد و تكامل نوزادان و كودكان توجه به سلامت کودکان را زیر بنای حرکت در مسیر جهاد اقتصادی دانست .

به گزارش سلامت نیوز، دکتر رضا سعیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی اظهار داشت: کاهش بار بیماری ها، ارتقاء سلامت جامعه و ایجاد طولانی ترین عمر توام با کارایی و نشاط برای تک تک افراد جامعه از مهمترین اقدامات برای داشتن جامعه ای سالم و حرکت در مسیر جهاد اقتصادی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به این كه انسان سالم محور توسعه پایدار می باشد، تمام اجزاء نظام سلامت كشور باید هدف نهایی خود را ارتقاء سلامت پایدار و دسترسی عادلانه همه مردم به خدمات نظام سلامت قرار دهند.

وی با اشاره به این که باید رویکرد سرمایه گذاری ها در راستای پیشگیری از بیماری ها و دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی باشد، اظهار داشت: بر این اساس در قالب طرح های غربالگری در زمان بدو تولد و نوزادی می توان از بروز معلولیت ها و بروز ضررهای اقتصادی و اجتماعی جلوگیری کرد.

وی انجام طرح غربالگری تیروئید را یکی از مهمترین طرح های وزارت بهداشت اعلام کرد و اظهار داشت: در این طرح که از سال 86 به طور همزمان با کشور در مشهد اجرا شده است، تا کنون 500 کودک مبتلا به کم کاری تیروئید شناسایی و از بروز معلولیت های ذهنی در بزرگسالی جلوگیری شده است.

دكتر رضا سعیدی با بیان این كه هر انسانی فقط یكبار شانس رشد مناسب را آن هم در دوران كودكی داراست، افزود: بسیاری از مشكلات تغذیه ای دوران كودكی آثار زیانباری بر سلامت كودك و جامعه به جا می گذارد كه در دوره های بعدی زندگی قابل اصلاح نیست.

وی اظهار داشت: توجه به تغذیه سالم برای رشد و تكامل مناسب كودكان ضروری است هر چند تغذیه سالم تنها یكی از نیازهای اساسی كودكان است و نباید از نیازهای روحی و روانی آنها غفلت شود.

گفتنی است: نخستین كنگره بین المللی تغذیه، رشد و تكامل نوزادان و كودكان به همت دانشگاه علوم پزشكی مشهد و با همكاری انجمن پزشكان نوزادان ایران، انجمن نوزادان تركیه طی روزهای 15 تا 17 مهر ماه در مشهد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha