کودکانی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند و ساعات طولانی را به تماشای تلویزیون و یا کار با رایانه سپری می‌کنند، در کنترل قندخون خود ضعیف‌تر از سایرین عمل می‌کنند.

سلامت نیوز: کودکانی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند و ساعات طولانی را به تماشای تلویزیون و یا کار با رایانه سپری می‌کنند، در کنترل قندخون خود ضعیف‌تر از سایرین عمل می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، تحقیقات جدید دانشمندان آلمانی نشان می‌دهد کودکانی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند و ساعات طولانی را به تماشای تلویزیون و یا کار با رایانه سپری می‌کنند، در کنترل قندخون خود ضعیف‌تر از سایرین عمل می‌کنند.

بر اساس گزارش فاکس‌نیوز، در این مطالعه که بر روی 296 کودک مبتلا به دیابت نوع یک صورت گرفت، کودکانی که بیش از 4 ساعت از شبانه‌روز را با تلویزیون و یا رایانه سپری می‌کردند، میزان هموگلوبین ای 1 سی (A1C) خونشان در حد بالایی بود.

سطح این هموگلوبین در این کودکان، 9.3 درصد بود، این در حالی است که این میزان باید پایین‌تر از 8.5 درصد باشد. میزان بالای «هموگلوبین ای 1 سی» در بدن به معنای سطح بالای قندخون است.

کنترل قند خون در بیماران دیابتی یک امر حیاتی است چون سطح بالای آن ممکن است منجر به بیماری‌های کلیوی، ناراحتی‌های قلبی و از دست دادن قوه بینایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha