سلامت نیوز: آخرین لایه مغز که پشت پیشانی قرار دارد، وظیفه تشخیص و طبقه بندی بین اتفاقات واقعی و تصورات فرد را به عهده دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، لایه خارجی مغز واقع در پشت پیشانی وظیفه تشخیص و طبقه بندی بین اتفاقات واقعی و تصورات فرد را به عهده دارد.

افراد از نظر به یاد آوردن اتفاقات گذشته 2 دسته‌اند: دسته نخست افرادی هستند که آن چه که اتفاق افتاده را دقیقا به یاد می‌آورند و دسته دوم افرادی هستند که بین آن چه که اتفاق افتاده و آن چه که تصور می‌کنند، گیج و مردد هستند. تفاوت این 2 گروه مربوط به تفاوت ظریفی در ساختار مغزی است.

برخی از افراد با یک لایه برجسته در ماده مغزی به دنیا می‌آیند که دقیقا پشت پیشانی قرار دارد. نتیجه مطالعات محققان در این زمینه نشان داد این افراد اتفاقات پیرامون خود را با دقت هر چه تمام‌تر ثبت می‌کنند. افرادی که در تشخیص آن چه که اتفاق افتاده و تجربه کرده‌اند و همین‌طور آن چه که تصور می‌کنند، با مشکل مواجه‌اند، لایه مغزی ضعیف‌تری دارند و یا به طور کلی این لایه را ندارند.

محققان با نقشه برداری از فراز و نشیب‌های مغز موفق به کشف اهمیت یک لایه در قسمت خارجی مغز و یا همان قشر مغزی شدند. این لایه یکی از آخرین قسمت‌هایی است که در جنین رشد می‌کند. وظیفه این لایه دسته بندی اطلاعات بر اساس واقعیت و یا تصور افراد است.

بر اساس گزارش ام ای ان بی سی، این مطالعه می‌تواند امیدهایی در درمان بیماری‌هایی چون اسکیزوفرنی ایجاد کند. این افراد مشکلاتی در تشخیص واقعیت و توهم از یکدیگر دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha