سلامت نیوز: مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: مردم باید اطلاعات کافی در مورد سیستم درمان داشته باشند. اما در زمان حاضر به علت کمی اطلاع از پزشکان توقعات بیش از حد دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فاطمه درخشانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره ملی رسانه‌های سلامت اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری چنین جشنواره‌هایی شناسایی ظرفیت‌های سازمان‌های دولتی، خصوصی و افرادی است که می‌توانند تولیداتی از جنس رسانه در راستای ارتقای سلامت داشته باشند.

درخشانی با اشاره محورهای دومین جشنواره ملی رسانه‌های سلامت اظهار داشت: این جشنواره در چند بخش رسانه‌های شنیداری، دیداری و دیجیتال برگزار می‌شود و در بخش فرهنگ سازی و پژوهش هم به برترین ایده، برترین پژوهش، برترین فناوری و برترین سازمان حامی سلامت انتخاب می‌شود.  

وی افزود: سال گذشته تجربه خوبی داشتیم در این حوزه افراد زیادی مشارکت داشتند و ابراز کردند که این جشنواره عرصه خوبی برای ارائه و معرفی دستاوردهای آنهاست چرا که که تاکنون در حوزه سلامت محصولات خود را نمی‌توانستند عرضه کنند.

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را شناسایی ظرفیت‌ها و حمایت برای تولید بیشتر محصولاتی که به‌دست مردم برسد عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم کاری کنیم تا مردم ایران دسترسی کامل به سؤالاتی که مربوط به سلامت است را داشته باشند و جواب خود را خیلی سریع بگیرند.
 
وی ادامه داد: باید کاری کنیم که در نهایت فرهنگ‌سازی در زمینه سلامت در خانواده شکل بگیرد و اگر فردی بخواهد برای سلامت خود اطلاعاتی را آنالیز کند و تصمیم نهایی را بگیرد این فضا برای او وجود داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر مردم به علت اطلاعات پایینی که از سیستم درمانی دارند تا به پزشک مراجعه می‌کنند توقع دارند، پزشک کامل‌ترین و آخرین نوع آزمایش را برای آنها تجویز کند که اصلاً این کار مقرون به صرفه و صحیح نیست.

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت حمایت، هدایت و اولویت‌بندی برنامه‌ها را در دستور کار دارد و هر ایرانی می‌تواند با بسیج اطلاع رسانی که شکل می‌گیرد به واسطه رسانه‌ها بهره برداری مطلوب را داشته باشد ودر مواقع لزوم رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اینگونه مسائل را جا بیندازند.

وی افزود: ما می‌خواهیم ایرانی‌ها بدانند چگونه سلامت خود را حفظ کنند و اگر بیمار شدند چگونه عمل کنند که قطعاً این مسئله به اقتصاد خانواده هم کمک می‌کند که چگونه هزینه درمان اضافی را بگیرند.

وی در ادامه از برگزاری دو جشنواره ملی رسانه‌های سلامت خبر داد و گفت: جشنواره امسال در دو بخش برگزار می‌شود یکی بخش رسانه‌های تصویری که مربوط به رسانه‌هایی مانند صدا و سیما و رسانه‌های دیجیتال است که دهم دی در تهران برگزار می‌شود و دیگری جشنواره رسانه‌های سلامت چاپی مانند پوستر، شعر، کتاب کودک، فیلمنامه و هر چیز مکتوبی که در رابطه با سلامت باشد است که آبان در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس، رسانه‌های شنیداری که در دومین جشنواره ملی رسانه‌های سلامت شرکت کنند به تفکیک عبارتند از:رسانه های شنیداری شامل نمایش کوتاه، نمایش بلند،مستند،گفت‌وگو محور، ترکیبی(مجله رادیویی، جنگ)، آنونس

همچنین رسانه های دیجیتال شامل وبگاه، وبلاگ، خبرگزاری، نرم افزارهای تلفن همراه، بازی های رایبانه ای، نرم افزارهای چند رسانه‌ای، نرم افزارهای کاربردی

و نیز رسانه‌های دیداری شامل فیلم کوتاه، فیلم سینمایی، تله فیلم،‌مستند، گفت‌و گو محور، گزارش خبری، نماهنگ، پویا نمایی.
علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از برنامه‌های بیشتر می‌توانند به آدرس http://healthfestival.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha