سلامت نیوز: استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: تغذیه مناسب در کاهش ریسک عفونت و مرگ کودکان نقش مهمی دارد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علی اکبر ولایتی، با اشاره به این که یک سوم کودکان کشورهای در حال توسعه به سوء تغذیه مبتلا هستند و ریسک عفونت و مرگ هم در این کشورها بالا است، اظهار داشت: تغذیه و عفونت اثرات متقابل با هم دارند و کاهش کیفی و کمی تغذیه موجب اختلال در جذب و ایجاد عفونت و در نتیجه کاهش اشتها و جذب می شود .

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، تغذیه با شیر مادر را بهترین راه برای پیشگیری از بروز عفونت دانست و گفت: تغذیه نوزاد در 48 ساعت ابتدایی زندگی از آغوز شیر مادر موجب افزایش سیستم ایمنی، افزایش تحمل سلول های دهانی و کاهش عفونت و آلرژی ها می شود.

وی افزود: سالانه حدود 9 میلیون کودک زیر 5 سال در جهان جان خود را از دست می دهند که از این تعداد 68درصد به علت  عفونت، 18 درصد به علت عفونت تنفسی، 15درصد اسهال و هشت درصد مالاریا بوده است و این امر اهمیت تغذیه را در عفونت نشان می دهد و اگر این کودکان تغذیه مناسبی داشته باشند سیستم دفاعی قوی تری را برای مقابله با بیماری ها داشتند.

 استاد دانشگاه شهید بهشتی نقش ویتامین ها از جمله A,E,C روی و آهن را در افزایش سیستم دفاعی بدن کودک و کاهش بروز عفونت موثر دانست و گفت: باید از همان ماه های ابتدایی زندگی استفاده از مکمل های ویتامینی را در رژیم غذایی کودک در نظر گرفته شود.

دکتر علی اکبر ولایتی ویتامین D را از دیگر ویتامین های مهم در افزایش سیستم ایمنی بدن اعلام کرد و گفت: این ویتامین نقش موثری در دفاع در برابر سل، عفونتهای تنفسی، آلرژی و آسم دارد.

وی اظهار داشت: زندگی آپارتمانی کنونی موجب شده است که کودکان از انرژی و نور آفتاب بهره مند نشوند و نیاز است مکمل ویتامین دی به شیر و غذای کودک افزوده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha