سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، در شورای دانشگاه که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد، ارتقای خدمات اورژانس های بیمارستانی را از جمله اولویت‌های کاری دانست.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر جلال وند با اشاره به وجود 320 تخت در بیمارستان‌ها گفت: تعداد شش بیمارستان غیر دانشگاهی نیز در استان همدان وجود دارد.

وی افزود: ارتقای خدمات اورژانس های بیمارستانی ضرورت دارد و شیوه ارتقای اورژانس بیمارستان باید با ارتقای کیفیت همراه شود همچنین فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان‌ها نیز باید بهبود یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با ذکر این مطلب که اورژانس ببمارستانی پیشانی درمان است، گفت: برنامه ریزی برای رفع کمبود جراح عمومی در شهرستان ها و ارائه خدمات پایه در شهرستان ها در دستورکار است.

دکتر جلالوند با بیان این که بحث اجرای قانون ارتقای بهره وری از اولویت‌هاست، اضافه کرد: تعداد پرسنل درمانی به تعداد تخت فعال جزء شاخص‌هایی است که با اجرای قانون ارتقا بهره وری کاهش می‌یابد.

وی افزود: عمده نارضایتی بیماران صعب‌العلاج به خاطر کمبود اعتبارات درمانی این بخش است که باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اختلاف تعرفه بین بخش خصوصی و دولتی گفت: لازم است تعرفه خدمات درمانی در بخش دولتی عادلانه شود.

وی در پایان با بیان این که خرید دستگاه زباله از درآمد اختصاصی است، خاطر نشان کرد: یک دستگاه امحای زباله به عنوان پایلوت برای شهرستان رزن خریداری شده است و امید است این دستگاه در دیگر بیمارستان‌ها نیز راه اندازی شود.

 گفتنی است: عدم تناسب تخت‌های بیمارستانی فعال با بیمارستان‌های مصوب، کمبود تخت‌های دیالیز، کمبود ردیف‌های در نظر گرفته شده برای بهبود استاندارد بیمارستان‌ها، کمبود درآمد اختصاصی بیمارستان‌های مناطق محروم، توجه به نظرات کارشناسانه در ساخت بیمارستان‌ها و نبود ام آر آی در بخش دولتی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha