شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 34518
پژوهشگران موفق به ساخت نوعی قرص هوشمند شدند که می تواند بیشترین اطلاعات را از دستگاه گوارش بیماران جمع آوری کرده و به درمان آنها کمک شایانی بکند.
خبرگزاری فارس: پژوهشگران قرص هوشمند ساختند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، پژوهشگران گفتند: این قرص پس از بلعیده شدن می تواند اطلاعات مورد نیاز پزشکان را درباره دستگاه گوارش انسان به ویژه کسانی که از سندروم روده تحریک پذیر رنج می برند؛ جمع آوری کند.
 
به گفته پژوهشگران، این قرص همچنین می تواند به تشخیص موارد بیماری کمک کند.

بر اساس این گزارش، می توان با استفاده از این قرص هوشمند تا حد امکان دقیق ترین اطلاعات مورد نیاز پزشکان معالج را جمع آوری کرد.

این قرص با ورود به بدن شروع به جمع آوری اطلاعات از بخش های مختلف دستگاه گوارش از مری گرفته تا روده ها می کند و این قرص اطلاعات و جزئیات سرعت حرکت غذا در روده و سطح اسید ها را به همراه درجه حرارت و فشار جمع آوری و ارائه می کند.
 

این قرص هوشمند برای اولین بار در بیمارستان "پرنس گریس" لندن مورد استفاده قرار گرفته است و اطلاعات خود را روی صحفه مانیتور کنار بیمار نشان می دهد و مانعی برای او در انجام کارهای روزانه خود به طور طبیعی به شمار می رود.

متخصصان ابراز امیدواری کردند که این شیوه جدید به تلاش آنها برای یافتن تجهیزات درمانی موفق درباره بیماریهای روده تحریک پذیر و مشکلات مرتبط با هضم غذا کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha