سلامت نیوز: پژوهشگران در هنگ کنگ ثابت کردند که یک نوع درمان گیاهی چینی می تواند برخی علائم بیماری پارکیسیون را درمان و آثار جانبی داروهای مورد استفاده را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بیماری پارکیسیون بر اثر از بین رفتن سلول های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است رخ می‌دهد.

شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود و اکثراً علائم شدیدی مانند لرزش بیمار همزمان با ارتعاش دست و پا در حال استراحت، سختی حرکت و تعادل ضعیف دارد.

پایگاه اطلاعات پزشکی مدیکالینفو  medicalinfo به نقل از پژوهشگران دانشگاه هنگ کنگ بابتیست  Hong Kong Baptist  نوشت: گیاه سنتی چینی گوتنگ outeng که در درمان فشار خون زیاد استفاده می شود، می تواند به بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون برای ایجاد ارتباط بهتر با دیگران کمک کرده و آنها را کمتر دچار افسردگی و دشواری خوابیدن بکند.

به نوشته این پایگاه، بیماری پارکینسون به طور معمول با داروی levodopa درمان می شود که مغز، آن را به دوپامین تبدیل می کند اما ممکن است باعث شود که بیمار دچار سرگیجه و توهم شود.

این کشف جدید نشان می دهد که مخلوطی از گیاه چینی Gouteng و داروی  levodopa" آثار جانبی این دارو را کاهش می دهد و بهبود محسوسی را در مهارت های ارتباطی بیمار ایجاد می کند.

لی مین نویسنده این پژوهش گفـت: این کشف جدید نه تنها دلیلی بر موثر بودن گیاه چینی  Gouteng  در درمان علائم بیماری پارکینسون است بلکه به نشان دادن موثر بودن درمان چینی در سطح پزشکی جهان کمک خواهد کرد.

تیم پژوهشگران حق ثبت اختراع این داروی جدید را درخواست کرده اند و امیدوارند که بعد از پایان مرحله دوم این پژوهش در سال 2013 میلادی، این دارو درمانی برای این بیماری موثر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha