با توجه به رشد قابل توجه پایگاههای زمینی اورژانس 115 در برخی از استانها، راه اندازی و تجهیز ناوگان اورژانس هوایی چندان ضرورتی ندارد.

دکتر رضا دهقان پور در خصوص ضرورت راه اندازی و توسعه ناوگان اورژانس هوایی در سطح کشور، به مهر گفت: با توجه به اینکه در برخی از استانها، اورژانس زمینی و جاده ای در کمتر از 10 تا 15 دقیقه می تواند مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دهد، لذا ضرورتی ندارد که اورژانس هوایی راه اندازی شود.

معاون حوادث و عملیات اورژانس کشور، وجود امداد هوایی را در حوادث بزرگ، مصدومان بد حال و وقوع بلایای طبیعی ضروری دانست و افزود: تهران، به عنوان کلانشهری که نقاط حادثه خیز زیادی در مبادی ورودی دارد، نیازمند توسعه امداد هوایی است.

وی با اشاره به وجود 10 پایگاه امداد هوایی در کشور، تصریح کرد: در برنامه اورژانس کشور، افزایش 16 پایگاه امداد هوایی تا پایان امسال پیش بینی شده است.

دهقان پور، اورژانس هوایی را وابسته به صنعت هوایی که عمدتا مربوط به مراکز نظامی است، دانست و افزود: بالگردهای اورژانس 115 از این قبیل مراکز تامین می شود و از این رو ، امکان توسعه در تمامی استانها وجود ندارد.

معاون حوادث و عملیات اورژانس کشور در عین حال به موضوع خرید بالگرد از خارج کشور اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد در وزارت بهداشت در حال بررسی و مطالعه است.

وی در ارتباط با ورود بخش خصوصی به اورژانس هوایی، توضیح داد:منعی در این خصوص وجود ندارد اما بخش خصوصی نیز مشکلات خودش را برای ورود به این بخش دارد که از آن جمله تامین بالگرد است و در مجموع با توجه به نو بودن این صنعت در کشور، همه زیرساختها برای ورود بخش خصوصی فراهم نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha