یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱

با سرد شدن هوا، سرماخوردگی نیز شایع می شود. بی گمان شما نیز مانند بسیاری از افراد با رعایت کردن نکات بهداشتی تلاش می کنید که به سرماخوردگی مبتلا نشوید اما برای این که سرماخوردگی بر شما غلبه نکند به چند نکته مهم توجه کنید

سلامت نیوز :با سرد شدن هوا، سرماخوردگی نیز شایع می شود. بی گمان شما نیز مانند بسیاری از افراد با رعایت کردن نکات بهداشتی تلاش می کنید که به سرماخوردگی مبتلا نشوید اما برای این که سرماخوردگی بر شما غلبه نکند به چند نکته مهم در این مطلب به نقل از سایت «webmd» توجه کنید.

* به طور منظم از دستمال یک بار مصرف حاوی الکل استفاده کنید. * مصرف میوه و سبزی تازه را که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، افزایش دهید. * به بینی و چشم خود دست نزنید زیرا اصلی ترین قسمت ورود میکروب به بدن است.

* روزی ۸ تا ۱۰ ساعت خواب برای مقابله با بیماری ها لازم است. * به طور منظم دست های خود را بشویید.

* ورزش کردن باعث تعریق می شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

* از افرادی که علایم بیماری واگیر را دارند، چه در محل کار و چه در منزل فاصله بگیرید.

* استعمال دخانیات با ایجاد تغییر در ساختار سیستم تنفسی خطر ابتلا به عفونت را بالا می برد و قدرت سیستم دفاعی بدن را پایین می آورد. دود سیگار با از بین بردن موهای داخل بینی خطر عفونت را افزایش می دهد.

* فرد بیمار نباید خوراکی مانند چیپس گاز زده خود را در ظرف اصلی سس یا ماست فرو ببرد زیرا با این کار میکروب موجود به ظرف مشترک منتقل می شود.

* کیف های پارچه ای زود میکروب ها را به خود جذب می کند.

* از ناخن جویدن که باعث ورود میکروب به بدن می شود، بپرهیزید.

* نتایج بررسی ها نشان می  دهد خندیدن، فکر مثبت و فعالیت های نشاط آور باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

* برای پیش گیری از پراکندگی میکروب ها، به جای گرفتن دهان با دست، در قسمت داخل آرنج عطسه یا سرفه کنید.

افراد بیمار به این نکات توجه کنند:

* خانه بمانید و از خود مراقبت کنید. * شدت پیدا کردن علایم به این معناست که سرماخوردگی به آنفلوآنزا تبدیل می شود بنابراین به پزشک مراجعه کنید. * مصرف مایعات را افزایش دهید. * تمامی دستمال های کاغذی آلوده را دور بیندازید.
منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha