سلامت نیوز: پژوهشگران آمریکایی دریافتند که ساعت بیولوژیک بدن ممکن است بر میانگین موفقیت پیوند اعضا تاثیر بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران دانشگاه علوم سلامتی جورجیا در آمریکا این پژوهش خود را بروی موشها انجام دادند.

به گفته این پژوهشگران؛ درحالی که برخی از تحقیقات نشان داده است که زمان انجام عملیات جراحی اعضا در طول روز ممکن است بر نتیجه آن تاثیر بگذارد، پژوهش جدید آنها روی موش هایی که دچار اختلال در ساعت بیولوژیک هستند؛ ارتباط این وضعیت با موفقیت عملیات کاشت اعضاء را نشان داد.

به نوشته پایگاه خبری مدیکالینفو medicalinfo  این پژوهشگران دریافتند: سرخرگهای موش هایی که از اختلال در ساعت بیولوژیک رنج می برند؛ در طول چند هفته از پیوند زدن آنها به موش های سالم، بزرگ و بیمار شده اند اما سرخرگهای گرفته شده از موش های سالم که به موش های دچار اختلال در سیستم بیولوژیک پیونده زده شده است، سالم باقی مانده اند.

یکی از این پژوهشگران به نام دانیل رودیک گفت: ما عضوی از انسان را می گیریم اما معمولاً به این فکر نمی کنیم که اختلالی در ساعت بیولوژیک آن هست یا خیر.

وی تصریح کرد: در واقع، زمان انجام عملیات پیوند ممکن است بر میزان موفقیت آن تاثیر داشته باشد و اگر اهدا کننده عضو از اختلال در خواب رنج می برد یا در شیفت شب کار می کند؛ ممکن است این امر بر عملیات پیوند نیز تاثیر بگذارد.

این پژوهشگر گفت: بهترین زمان برای کاشت اعضاء همان دوره کار ایده آل عضو یعنی در روز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha