سلامت نیوز: مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از برخورد جدی با کمپ‌های غیرمجاز در کشور خبر داد و گفت: تعداد کمپ‌های مجاز تا پایان سال افزایش می یابد.

فرهاد اقطار در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به اینکه پروتکل‌های درمانی برای درمان معتادان به تمام کمپ‌های مجاز در سراسر کشور ارسال شده است، اظهار داشت: تمام مراکز، ملزم  به اجرای این پروتکل هستند و هیچ کمپی حق اجرای موارد غیرقانونی را ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که سازمان بهزیستی طی سال‌های گذشته و در سال جاری با آن روبه‌رو بوده، وجود کمپ‌های غیرمجاز برای درمان معتادان بود که در این مراکز اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی از جمله کتک‌ زدن معتادان انجام می‌شود که با هماهنگی‌های صورت گرفته این کمپ‌ها به زودی جمع‌آوری می‌شوند.

اقطار تصریح کرد: سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی کرده است تا با همکاری NGOها و افرادی که صلاحیت دارند، مجوز راه‌اندازی کمپ‌ها را صادر کند که در همین راستا در حال حاضر حدود 100هزار کمپ مجاز در کشور وجود دارد که این آمار تا پایان سال افزایش می یابد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده در حال حاضر حدود یک هزار کمپ غیرمجاز در کشور وجود دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی و ناظر، این کمپ‌ها جمع‌آوری شده تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha