سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: هزینه‌های ماهانه دارو و درمان بیماران کلیوی کشورمان 100 تا 400 هزار تومان است اما همین هزینه ها در کشور فقیری مانند تونس برای بیماران رایگان است.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت: در سفری که به کشور تونس داشتیم مشاهده کردیم که تمام هزینه‌های دارویی بیماران کلیوی تونس رایگان بود در حالی که در کشور ما که مدعی ارائه خدمات مطلوب به بیماران هستند داروهای این بیماران بسیار گران و سرسام‌آور است.

وی گفت: مسئولان سلامت دیگر به راحتی و به صورت رسمی اعلام می کنند که ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه های درمانی را مردم از جیب خودشان پرداخت می کنند و افتحار اعلام این آمار را به نام خودشان ثبت می کنند اما از حال و روز بیماران کلیوی که باید هر ماه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بابت دارو و درمان هزینه کنند چیزی نمی گویند.

قاسمی با بیان اینکه هنوز یک پروتکل و یک بسته حمایتی و خدماتی مناسب برای بیماران کلیوی در کشور وجود ندارد، افزود: در حال حاضر بودجه‌های بیماران کلیوی که بودجه‌های بسیار زیادی نیز است از ۱۰ مسیر جداگانه هزینه و در یک سرفصل و یک‌جا و مشخص و تعریف شده نیست.

* بودجه‌های بخش دیالیز در بیمارستان‌ها صرف امور دیگر می شود

رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران کلیوی خاطر نشان کرد: حتی در این راستا در بیمارستان‌ها از بودجه‌های بخش دیالیز نیز برای بخش‌های دیگر از جمله تعمیرات استفاده می‌شود به طوری که هم اکنون بیش از هزار دستگاه دیالیز در کشور کمبود داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha