شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3455

علیرغم اینکه معاون غذا و داروی وزارت بهداشت تاکید کرده ، قیمت هیچ دارویی در 6 ماه اول سال تغییر نمی‌کند اما معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: سال گذشته قیمت داروها 27 الی 28 درصد افزایش یافت و قطعاً امسال نیز این اتفاق تکرار خواهد شد.

دکتر علی فتاحی در گفتگو با مهر گفت: با وجود اینکه بنا بود هیچ دارویی گران نشود اما تمامی داروها گران شد و این در حالی است که قرار بود حداقل داروی بیماران ام اس گران نشود اما این امر نیز رخ داد.

وی تصریح کرد : سال گذشته داروها 27 الی 28 درصد گران تر شد و به طور حتم امسال نیز این روند تکرار خواهد شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ، خاطر نشان کرد: ممکن است از 100 قلم دارو، قیمت  2 قلم دارو کاهش یافته باشد اما در مجموع قیمت دارو افزایش یافته و باید گفت هر چه دارو گران تر شود ، سهم سازمان های بیمه گر و همچنین سهم مردم نیز افزایش خواهد یافت و فشار بیشتری به مردم و سازمان های بیمه گر تحمیل خواهد شد .

به گزارش مهر، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت چندی پیش تاکید کرده بود: با توجه به تجربه موفق ثابت ماندن قیمت دارو در سال 85 امسال نیز فهرست داروهای رسمی ایران به انضمام قیمت داروها برای 6 ماه اول سال منتشر شده است و سازمانهای بیمه گر، شرکتهای دارویی و داروخانه‌‌ها خیالشان راحت باشد که قیمت این داروها قطعا در 6 ماه اول سال هیچ تغییری نمی‌کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha