رژیم غذایی نامناسب یکی از عوامل بروز انواع سرطان است به همین خاطر محققان توصیه می‌کنند که افراد از مصرف گوشت قرمز و چربی زیاد خودداری کنند.

سلامت نیوز: رژیم غذایی نامناسب یکی از عوامل بروز انواع سرطان است به همین خاطر محققان توصیه می‌کنند که افراد از مصرف گوشت قرمز و چربی زیاد خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، رژیم غذایی و سبک زندگی شهری، بیش از هر عامل دیگری باعث می‌شود که سرطان سینه میان زنان شهری شیوع پیدا کند.

محققان معتقدند زنان شهری بیش از زنان روستایی مبتلا به سرطان سینه می‌شوند. میزان شیوع این بیماری در دهه‌های اخیر از 15 به 20 درصد افزایش یافته است. از طرفی سن ابتلای افراد به این بیماری نیز کاهش یافته و قربانیان جوان هم به این بیماری مبتلا می‌شوند.

بر اساس گزارش دی ان ای ایندیا، رژیم غذایی نامناسب یکی از عوامل بروز انواع سرطان است. گوشت قرمز و چربی زیاد از جمله موادی است که از مصرف آن باید پرهیز کرد. احتمال ابتلای زنان شهری که در سن بالا ازدواج می‎کنند و پس از 35 سالگی صاحب فرزند می‌شوند، بیشتر است. الکل از عوامل دیگری است که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. الکل توانایی کبد در کنترل استروژن خون را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‎دهد. مصرف سیگار نیز یکی دیگر از عوامل مستعد کننده برای ابتلا به این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha