سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز و دبیر اجرایی كنگره بازآموزی گروه مغز و اعصاب گفت: متاسفانه سن سكته‌های مغزی در ایران كاهش پیدا كرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، افشین برهانی‌ حقیقی در حاشیه برگزاری كنگره علمی مغز و اعصاب در جمع خبرنگاران افزود: كاهش سن سكته مغزی به ‌دلیل رایج شدن رژیم غذایی اشتباه بین مردم، اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این وضعیت به نحوی است كه در مواردی بروز سكته‌های مغزی در میان سنین بین 30 تا 50 سال هم گزارش شده است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های متعدد علمی برای پزشكان در رده‌های مختلف، خاطرنشان كرد: كنگره بازآموزی گروه مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب با همین هدف در شیراز برگزار شد.

این پزشك متخصص هدف از برگزاری كنگره بازآموزی یاده شده را انتقال آخرین اطلاعات به پزشكان در خصوص بیماریهای مغز و اعصاب عنوان و اضافه كرد: امكانات و زیرساخت‌های درمان سكته‌های مغزی نسبت به برخی موارد دیگر از جمله سكته‌های قلبی دچار كمبود است به طوری كه هنوز در بسیاری از شهرها از جمله شیراز بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مغزی وجود ندارد.

دبیر اجرایی كنگره بازآموزی گروه مغز و اعصاب شیراز با اشاره به روش‌های درمان بیماری‌های عروق مغز، گفت: هر كدام از روش‌های درمان بیماری‌های عروق مغز باید در شرایط خاص برای هر بیمار انجام شود.

وی با ابراز نارضایتی در خصوص نبود امكانات مناسب ویژه درمان بیماران سكته‌های مغزی در مراكز درمانی حتی در شیراز و با بیان این كه در مواردی هزینه درمان سكته مغزی تحت پوشش بیمه نیست و این امر مشكلاتی را برای خانواده و بیمار به وجود می‌آورد، خواستار رفع مشكلات موجود شد.

برهانی‌ حقیقی با اشاره به این كه از هر 6 مورد یك نفر به دلیل بروز سكته مغزی فوت می‌كند، از خیرین و مسوولان بهداشتی درمانی خواست برای ایجاد امكانات و زیرساخت‌های درمان بیماری‌های مغزی سرمایه‌گذاری كنند.

وی تصریح كرد: با توجه به این كه پتانسیل متخصصان و جراحان مغز و اعصاب شیراز بسیار بالا است باید بیش از پیش از آن برای درمان بیماران بهره برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha